Auto Świat Wiadomości Aktualności Toyota MR2 – czy doczekamy się jej powrotu?

Toyota MR2 – czy doczekamy się jej powrotu?

Jak bumerang powraca temat ponownego poszerzenia gamy modelowej Toyoty o nieduży sportowy samochód z centralnie umieszczonym silnikiem. Po wycofaniu z oferty Toyoty MR2 fani marki wciąż oczekują tryumfalnego powrotu podobnej konstrukcji. Czy faktycznie ich marzenia mogą się spełnić?

Toyota MR2
Zobacz galerię (11)
Toyota
Toyota MR2

Wszystko wskazuje na to, że Toyota myśli o wprowadzeniu do swojej oferty nowego samochodu sportowego z centralnie umieszczonym silnikiem. Jak informuje serwis carsguide.com.au (w ślad za japońskim magazynem "Best Car Web"), Toyota zwróci się w tej sprawie o pomoc do Suzuki, co może oznaczać powrót Toyoty MR2.

Dalsza część tekstu pod podcastem:

Toyota i Suzuki mają wiele wspólnego

Chociaż ten ruch potężnego japońskiego koncernu może wydawać się dziwny, w rzeczywistości przemawia za nim wiele faktów. Suzuki specjalizuje się w budowie małych, lekkich samochodów "kei", a ponadto ma doświadczenie w projektowaniu aut o sportowym charakterze, czego przykładem może być Suzuki Cara. Ponadto obie firmy już współpracowały ze sobą, co potwierdzają Suzuki Swace i Across, będące w istocie odpowiednikami Toyoty Corolli kombi oraz Toyoty RAV4. Wreszcie, Toyota ma 5 proc. udziałów w Suzuki.

Przy tych wszystkich niewiadomych osobną kwestią pozostaje to, jaki silnik napędzałby nowe auta, które być może ponownie nosiłoby nazwę MR2. Pierwsze raporty wskazują, że to właśnie Suzuki dostarczy platformę i litrowy silnik. Tym mógłby być motor znany z modeli Swift i Baleno GLX, który zapewnia moc 82 kW (110 KM) i 160 Nm momentu obrotowego. Oczywiście parametry te nie są niczym nadzwyczajnym – chyba, że silnik będzie napędzał bardzo lekki samochód, co może przełożyć się na bardzo dobre osiągi. Przykładem może być podstawowy Swift, który waży zaledwie 905 kg.

Nowa sportowa Toyota – kiedy mogłaby zadebiutować?

Przeczytaj też:

Dostępne raporty wskazują na rok 2025 jako datę możliwej premiery. A to oznacza, że jeszcze wiele może się do tego czasu zmienić. Niemniej Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation, wspominał w przeszłości o "trzech braciach" w odniesieniu do sportowych modeli Toyoty, co mogłoby sugerować auto uzupełniające ofertę złożoną z Supry i GR86.

Jak zauważa carsguide.com.au, sportowe Toyoty powstały w ramach współpracy z innymi producentami: Supra z BMW, a model GR86 z Subaru. Także jednostki napędowe są konstrukcjami spoza gamy silnikowej Toyoty. Być może w tej sytuacji wcześniejsze doniesienia o możliwej współpracy Toyoty z Lotusem lub nawet Porsche nie były pozbawione sensu.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: