• Mercedes EQT to zapowiedź elektrycznego kombivana, który trafi do salonów w 2022 r.
  • Technicznym krewniakiem Mercedesa EQT jest Renault Kangoo - niewykluczone, że obie firmy zastosują ten sam napęd o mocy 75 kW i akumulatory 44 kWh
  • Na bazie Renault Kangoo powstanie nie tylko Mercedes EQT, ale także Citana oraz Klasa T

Skoro raz się udało, to czemu nie spróbować po raz drugi? Mercedes wspólnie z Renault pracują zatem nad kolejną generacją małych aut dostawczych. We Francji pokazano już nowe Kangoo. W Niemczech na premierę technicznego krewniaka, czyli Mercedesa Citana, trzeba będzie jeszcze poczekać. Póki co koncern pochwalił się konceptem EQT. To nic innego jak elektryczny odpowiednik dwóch modeli Citan i Klasy T.

Mercedes EQT – dostawcze premium

Mercedes nie kryje, że koncept EQT to „pierwszy pojazd premium w segmencie małych samochodów dostawczych”. Powinien trafić w gusta „rodzin i klientów prywatnych lubiących spędzać wolny czas”. Na celowniku są z pewnością większe rodziny, gdyż koncepcyjny model może pomieścić aż 7 pasażerów (producent przekonuje, że w drugim rzędzie można zmieścić 3 foteliki dziecięce obok siebie). W obliczu wymierającej klasy minivanów, EQT wydaje się zatem całkiem sensownym pomysłem.

Prócz wyglądu nadwozia i wnętrza Mercedes nie zdradził niestety zbyt wiele. Poznaliśmy zatem wymiary 7-osobowej wersji (494,5 x 186,3 x 182,6 cm) oraz termin wprowadzenia na rynek (2022 r.). Niestety ani słowa o napędzie czy akumulatorach. Pozostaje zatem otwartą kwestią, czy Mercedes poprzestanie na tym co przygotowało Renault w Kangoo E-Tech Electric (silnik o mocy maks. 75 kW oraz akumulatory 44 kWh i zasięg do 265 km), czy też zastosuje coś innego. Niewykluczone jednak, że skoro postarano się o jakże odmienny projekt wnętrza i samego nadwozia, to i pod maską pojawią się różnice.

Oczywiście trudno nie doszukać się podobieństw. Nawet w koncepcyjnym egzemplarzu poskąpiono na dużym wyświetlaczu i w konsolę wbudowano ekran dotykowy z ogromnymi ramkami przypominającymi pierwsze tablety sprzed lat (MBUX z opcjonalnym asystentem głosowym reagującym na komendę „Hej Mercedes”). Wprawne oko dostrzeże w Mercedesie także łudząco podobny do Kangoo panel do sterowania układem wentylacji i klimatyzacji oraz umieszczony nad nim zestaw przycisków.