W salonach dilerów nowe modele pojawią się latem tego roku. Koncern zapowiada także odmianę Saloon (z powiększonym rozstawem osi, przeznaczoną na rynek chiński), coupe oraz kabriolet.

Dziesiąta generacja klasy E (W 213) produkowana jest od 2016 r. Dotychczas kupiło ją 1,2 miliona kierowców. Auto jest bardzo popularne nie tylko w Europie, lecz także w Chinach i Korei Południowej. Wprowadzone zmiany zachowały typową dla klasy E stylistykę, pozwoliły uatrakcyjnić ten model, wzbogaciły wyposażenie o elementy zwiększające komfort i bezpieczeństwo.

Mercedes klasy E po liftingu - czym się wyróżnia?

Odnowione Mercedesy klasy E najłatwiej rozpoznać po zmienionym grillu, LED-owych reflektorach, nowej masce, innych lampach tylnych. W kabinie postawiono na luksus i nowoczesne gadżety, a w ofercie pojawiły się m.in. dwie nowe wersje silnikowe i 7 hybryd plug-in.

Mercedes dla podkreślenia komfortu i luksusowego wyposażenia modelu zdecydował, że podstawowym wariantem wyposażeniowym będzie sportowy Avantgarde Line.

Jedną z nowych opcji jest adaptacyjna regulacja fotela kierowcy – wystarczy wprowadzić na wyświetlaczu wysokość kierowcy, a fotel sam się ustawi w optymalnej pozycji.

W klasie E wprowadzono także nową kierownicę ze zmienionym sterowaniem. Kierownica oferowana będzie w trzech wersjach: w całości pokryta skórą, w kombinacji drewno-skóra oraz w wersji supersport (jak w AMG). Zamiast rolek do sterowania, na kierownicy pojawiły się sensory pojemnościowe.

Klasa E ma także nową generację multimedialnego systemu MBUX, którego głównym elementem są dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala (26 cm). W opcji oferowane są jeszcze większe – 2x12,3 cala (32,2 cm). Obsługa systemu jest teraz łatwiejsza, wiele funkcji można aktywować głosowo.

Standardowym wyposażeniem nowej klasy E jest tzw. asystent hamowania (Active Brake Assist). System automatycznie reaguje na pojawiające się przeszkody oraz uruchamia awaryjne hamowanie, gdy stwierdzi, że kierowca nie trzyma rąk na kierownicy.

W opcji dostępny będzie aktywny asystent ograniczenia prędkości. Wykorzystuje on informacje z asystenta znaków drogowych oraz z nawigacji. Układ automatycznie dostosowuje ograniczenie prędkości w zależności od trasy – np. zwalnia przed skrzyżowaniami i rondami, punktami poboru opłat, zjazdami z autostrady, stacjami benzynowymi itp. Reakcja układu następuje wcześniej niż kierowca lub czujniki radarowe wykryją przeszkodę. Na autostradzie aktywny asystent ograniczenia prędkości powoduje zwolnienie do 100 km/h.

Kolejna nowość: asystent martwego pola działa nie tylko podczas jazdy, lecz także do 3 minut po zatrzymaniu – gdy kierowca lub pasażerowie chcą opuścić auto, a z boku nadjeżdża inny pojazd (nawet rower), uruchomi się sygnalizacja dźwiękowa i świetlna.

Użyteczną opcją jest także aktywny asystent parkowania – auto może samo zaparkować oraz wyjechać z miejsca parkingowego.

Nowością jest system Urban Guard umożliwiający monitorowanie zaparkowanego pojazdu. Czujniki rejestrują próbę kradzieży, odholowania, a nawet stłuczki parkingowe. System w rozbudowanej wersji pozwala na lokalizację skradzionego auta.

Mercedes klasy E po liftingu - nowe silniki, 7 hybryd, wersja AMG E 53

Odnowiona klasa E Mercedesa ma silniki benzynowe o mocach od 156 do 367 KM oraz diesle – 160-330 KM. Dwa nowe motory to: 2-litrowy o mocy 272 KM oraz 3-litrowy o mocy 367 KM. Oba to tzw. miękkie hybrydy. Ponadto auto dostępne będzie w siedmiu wersjach hybrydowych plug-in (możliwość doładowania baterii z gniazda 230 V). Dotyczy to modeli z napędem na przód, na tył, 4x4, z silnikami benzynowymi i Diesla.

Najmocniejszą odmianą w gamie odmłodzonej klasy E będzie Mercedes AMG E 53 4MATIC+ (napęd na 4 koła) w wersji sedan lub kombi. Napędzać ją będzie benzynowy, 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik rzędowy o mocy 435 KM. Dodatkowe 22 KM oraz 250 Nm momentu obrotowego można uzyskać z elektrycznego rozruszniko-alternatora (EQ Boost). Wersja E 53 AMG sedan wg danych fabrycznych jest bardzo ekonomiczna – spala bowiem 8,5-8,8 l/100 km. Rozpędza się do „setki” w 4,5 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Z AMG Drivers Package prędkość maksymalna wzrasta do 270 km/h.