- Mercedes chwali się automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC, opcjonalnym napędem 4x4 i silnikiem diesla, który jest obecnie dostępny dla wszystkich odmian Vito
- Najmocniejsze Vito 124 CDI to aż 239 KM mocy i spora prędkość maksymalna, czyli 210 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7,9 s
- Mercedes chwali się bardziej komfortowym zawieszeniem, wzbogaconym wyposażeniem i poprawionymi asystentami kierowcy
MErcedes Vito doczekał się gruntownej aktualizacji po sześciu latach, co nie powinno szczególnie dziwić. W końcu świat aut użytkowych rządzi się zupełnie innymi prawami niż osobowych. Na rynku aut o bardziej roboczym charakterze czas płynie bowiem zdecydowanie wolniej.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNa pierwszy rzut oka nowe Vito wygląda niemal tak samo jak dotychczas produkowana wersja. Mercedes jednak zapewnia, że model produkowany w Hiszpanii doczekał się bardzo poważnych zmian. Z pewnością jedną z kluczowych jest znacząca poprawa możliwości elektrycznej wersji. Wyraźnie bowiem zwiększono zasięg (ze 150 km do 421 km) i pojemność baterii (z 41 kWh do 90 kWh). Przy okazji skrócono czas ładowania (wbudowano mocniejszą ładowarkę 11 kW). Podpinając eVito do stacji o mocy 110 kW można doładować baterię z 10 proc. pojemności do 80 proc. w ciągu 45 minut.
Zmiany dotknęły też wersję spalinową. Mercedes chwali się automatyczną 9 stopniową skrzynią biegów 9G-TRONIC, opcjonalnym napędem 4x4 i silnikiem diesla OM 654 (aluminiowa obudowa, specjalna powłoka na cylindrach, zaawansowana recyrkulacja spalin), który jest obecnie dostępny dla wszystkich odmian Vito (wcześniej tylko dla Vito Tourer). Do wyboru zatem odmiany o mocy 136 KM, 163 KM oraz 190 KM. Najmocniejsze Vito 124 CDI to aż 239 KM mocy i spora prędkość maksymalna, czyli 210 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7,9 s.
Przeczytaj też:
- Mercedes Vito Tourer – skromnie, ale godnie – TEST
- Mercedes-Benz Vito 114 CDI – solidny pracownik – TEST
- Mercedes eVito – pierwszy krok do elektromobilności
W gamie pozostał także czterocylindrowy silnik OM 622 (1,7 l), co oznacza wybór pomiędzy odmianą o mocy 102 KM i 136 KM w zestawieniu z 6-biegową ręczną przekładnią. Zapewne będą najczęściej spotykane w najskromniejszych wersjach samochodu, gdzie liczy się jak najniższa cena a nie lepsze osiągi czy większe możliwości przewozowe.
Cóż jeszcze nowego w Vito? Mercedes chwali się bardziej komfortowym zawieszeniem, wzbogaconym wyposażeniem i poprawionymi asystentami kierowcy. Na liście znajdziemy zatem cyfrowe lusterko wsteczne (jak np. w Toyocie RAV4), hamowanie w razie ryzyka kolizji, aktywny tempomat Distronic, przygotowanie na wypadek kolizji z tyłu, adaptacyjne przednie światła (częściowe włączanie świateł drogowych zależnie od sytuacji) oraz pakiet cyfrowych usług do zdalnej kontroli pojazdu. Vito doczekało się długo oczekiwanych lepszych systemów multimedialnych w których cyfrowe radio DAB+ stało się standardem w każdej odmianie. W opcji stacje multimedialne z Android Auto i CarPlay, które w świecie aut osobowych wydają się już czymś zupełnie normalnym. Przypominamy - świat aut użytkowych rządzi się zupełnie innymi prawami. Czas płynie wolniej, a nadrabianie zaległości trwa dłużej.