• Mercedes chwali się automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC, opcjonalnym napędem 4x4 i silnikiem diesla, który jest obecnie dostępny dla wszystkich odmian Vito
  • Najmocniejsze Vito 124 CDI to aż 239 KM mocy i spora prędkość maksymalna, czyli 210 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7,9 s
  • Mercedes chwali się bardziej komfortowym zawieszeniem, wzbogaconym wyposażeniem i poprawionymi asystentami kierowcy

MErcedes Vito doczekał się gruntownej aktualizacji po sześciu latach, co nie powinno szczególnie dziwić. W końcu świat aut użytkowych rządzi się zupełnie innymi prawami niż osobowych. Na rynku aut o bardziej roboczym charakterze czas płynie bowiem zdecydowanie wolniej.

Na pierwszy rzut oka nowe Vito wygląda niemal tak samo jak dotychczas produkowana wersja. Mercedes jednak zapewnia, że model produkowany w Hiszpanii doczekał się bardzo poważnych zmian. Z pewnością jedną z kluczowych jest znacząca poprawa możliwości elektrycznej wersji. Wyraźnie bowiem zwiększono zasięg (ze 150 km do 421 km) i pojemność baterii (z 41 kWh do 90 kWh). Przy okazji skrócono czas ładowania (wbudowano mocniejszą ładowarkę 11 kW). Podpinając eVito do stacji o mocy 110 kW można doładować baterię z 10 proc. pojemności do 80 proc. w ciągu 45 minut.

Zmiany dotknęły też wersję spalinową. Mercedes chwali się automatyczną 9 stopniową skrzynią biegów 9G-TRONIC, opcjonalnym napędem 4x4 i silnikiem diesla OM 654 (aluminiowa obudowa, specjalna powłoka na cylindrach, zaawansowana recyrkulacja spalin), który jest obecnie dostępny dla wszystkich odmian Vito (wcześniej tylko dla Vito Tourer). Do wyboru zatem odmiany o mocy 136 KM, 163 KM oraz 190 KM. Najmocniejsze Vito 124 CDI to aż 239 KM mocy i spora prędkość maksymalna, czyli 210 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7,9 s.

W gamie pozostał także czterocylindrowy silnik OM 622 (1,7 l), co oznacza wybór pomiędzy odmianą o mocy 102 KM i 136 KM w zestawieniu z 6-biegową ręczną przekładnią. Zapewne będą najczęściej spotykane w najskromniejszych wersjach samochodu, gdzie liczy się jak najniższa cena a nie lepsze osiągi czy większe możliwości przewozowe.

Cóż jeszcze nowego w Vito? Mercedes chwali się bardziej komfortowym zawieszeniem, wzbogaconym wyposażeniem i poprawionymi asystentami kierowcy. Na liście znajdziemy zatem cyfrowe lusterko wsteczne (jak np. w Toyocie RAV4), hamowanie w razie ryzyka kolizji, aktywny tempomat Distronic, przygotowanie na wypadek kolizji z tyłu, adaptacyjne przednie światła (częściowe włączanie świateł drogowych zależnie od sytuacji) oraz pakiet cyfrowych usług do zdalnej kontroli pojazdu. Vito doczekało się długo oczekiwanych lepszych systemów multimedialnych w których cyfrowe radio DAB+ stało się standardem w każdej odmianie. W opcji stacje multimedialne z Android Auto i CarPlay, które w świecie aut osobowych wydają się już czymś zupełnie normalnym. Przypominamy - świat aut użytkowych rządzi się zupełnie innymi prawami. Czas płynie wolniej, a nadrabianie zaległości trwa dłużej.