Auto Świat Wiadomości Premiery BMW M5 Touring już bez tajemnic. Musieliśmy na nie czekać 14 lat

BMW M5 Touring już bez tajemnic. Musieliśmy na nie czekać 14 lat

Bawarski producent po raz trzeci próbuje szczęścia z M5 Touring. Za sprawą swojego układu napędowego jest najmocniejszym kombi w historii marki, ale jednocześnie jest także rekordowo ciężkie. Najbardziej rodzinne wcielenie M5 już nie ma przed nami tajemnic.

2025 BMW M5 Touring
Zobacz galerię (14)
BMW
2025 BMW M5 Touring

Historia BMW M5 Touring sięga lat 90., kiedy to BMW wprowadziło na rynek model E34 w wersji kombi. Wyprodukowano wtedy jedynie 891 egzemplarzy. Kolejna generacja, E61 z silnikiem V10, również była limitowana – z fabryki wyjechało tylko 1025 sztuk. Teraz, po latach oczekiwań, BMW M5 Touring wchodzi do regularnej sprzedaży, co z pewnością ucieszy wielu fanów marki.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

BMW M5 Touring jeszcze nigdy nie było tak mocne

To bardzo ekspresowa bagażówka wręcz stworzona na niemieckie autostrady bez ograniczeń. Pod maską drzemie bowiem potężne, doładowane V8 wspierane przez jednostkę elektryczną. Dzięki temu połączeniu auto osiąga moc 727 KM i 1000 Nm momentu obrotowego, które trafiają na cztery koła. Jednostka elektryczna ma 197 KM i czerpie energię z akumulatora o pojemności 18,6 kWh.

Taki zestaw pozwala osiągnąć 100 km/h w 3,6 s i jechać maksymalnie nawet 305 km/h, jeśli klient zdecyduje się zapłacić za zdjęcie ogranicznika. Zasięg na samym napędzie elektrycznym to 60-67 km, co zadowoli wielu użytkowników w codziennej jeździe miejskiej. W codziennym życiu na pewno przyda się też bagażnik o pojemności 500 l, który można powiększyć do 1630 l. Co ciekawe, to mniej niż w wersji elektrycznej.

2025 BMW M5 Touring
2025 BMW M5 TouringBMW

Nowe BMW M5 Touring to ociężały atleta

Samochód ma też sporą nadwagę, bo waży aż 2510 kg, co jednak nie zaskakuje, biorąc pod uwagę, że schowano tu układ hybrydowy, napęd na cztery koła i m.in. układ skrętnej tylnej osi. Na szczęście rozdział masy to 50:50, co daje nadzieje na dobre prowadzenie, a inżynierowie zadbali o to, by frajdy było jeszcze więcej za sprawą trybu 2WD, pozwalającego na efektowne poślizgi i palenie gumy.

2025 BMW M5 Touring
2025 BMW M5 TouringBMW

BMW M5 Touring trafi do klientów pod koniec roku

Sprzedaż nowego BMW M5 Touring 2025 ruszy wkrótce, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów na przełomie 2024 i 2025 r. Ceny nie są jeszcze znane, jednak biorąc pod uwagę, że odmiana sedan wyceniona została na 680 tys. zł, zainteresowani nowym M5 Touring muszą szykować się na kwotę w okolicach 700 tys. zł.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków