Zwarte, kompaktowe rozmiary jednoznacznie charakteryzują przeznaczenie C1. Jest to samochód miejski dla jednej, góra dwóch osób. C1 mierzy 3,43 m długości, 1,63 m szerokości i 1,47 m wysokości (więcej od C2). Rozstaw osi wynosi 2,34 m. Niewielka jest również pojemność bagażnika - 130 l w wersji 3-drzwiowej i 139 l w 5-drzwiowej, którą można zwiększyć o 60 litrów po zdjęciu półki lub do 751 litrów po złożeniu tylnich siedzeń.

Wygląd zewnętrzny C1 jest podobny do pozostałych dwóch modeli z Kolina. Wspólna jest płyta podłogowa, drzwi i szyba przednia. Elementami odróżniającymi będą m.in. reflektory, przednia maska i zderzak oraz tylne światła i zderzak. Również wnętrze stanowi swoisty "misz-masz" elementów znanych z Toyoty, Peugeota oraz innych modeli Citroena.

Chętny na C1 nie będzie miał zbyt dużego wyboru wersji nadwoziowych, wyposażeniowych czy silnikowych. Obie wersje nadwoziowe (3- i 5-drzwiowa) dostępne są bowiem tylko z jednym silnikiem. Jednolitrowa jednostka benzynowa o sporej mocy 68 KM jak na pojemność skokową, pochodzi z wałbrzyskiej fabryki Toyoty. Silnik diesla o mocy 55 KM pojawi się najwcześniej na początku przyszłego roku.

Wg przedstawicieli Citroen Polska nie są planowane wersje van czy też różne odmiany sportowe bazowane na modelu C1.

Dostępne są również tylko dwie wersje wyposażeniowe: Flirt i Desire (tylko w wersji pięciodrzwiowej). Podstawowa wersja Flirt wyposażona jest w standardzie w ABS i dwie przednie poduszki powietrzne. Bogatsza wersja Desire posiada dodatkowo poduszki boczne, wspomaganie kierownicy, klimatyzację oraz pakiet elektryczny.

Ceny za Citroena C1 zaczynają się od 31.800 zł za trzydrzwiową wersję Flirt. Pięciodrzwiowy odpowiednik kosztuje 33.100, zaś najbogatsza wersja Desire 41.200 zł. Do końca tego Citroen Polska planuje sprzedaż 860 sztuk nowego samochodu, z czego 10% stanowić ma najbogatsza wersja Desire.