- Nowy SUV Toyoty mierzy 4830 mm, ma bardzo przestronną tylną kanapę, a bagażnik pomieści aż 600 l
- W wersji z napędem AWD będzie najmocniejszym samochodem w ofercie marki. Moc sięgnie 380 KM. Dokładnych osiągów jeszcze nie znamy, ponieważ bZ4X Touring czeka jeszcze na homologację
- Rynkowy debiut w Europie zaplanowano na 2026 r.
- Toyota bZ4X Touring dołączy do modeli bZ4X oraz Urban Cruiser po elektrycznej stronie mocy
Hybrydowe samochody Toyoty święcą triumfy, a w Polsce wręcz dominują, ale Japończycy przygotowują się na nowe czasy i konsekwentnie wzmacniają także swoją elektryczną dywizję. Nowy SUV do Europy przyjedzie już w przyszłym roku. Dołączy do mniejszych modeli bZ4X oraz Urban Cruiser. Mówimy o naprawdę dużym SUV-ie. Ma mierzyć 4,8 m długości, a jego bagażnik pomieści aż 600 l. Co jeszcze o nim wiemy?
Przeczytaj także: Toyota dokręca śrubę. Dostałem ceny nowego hybrydowego SUV-a. Są podwójne kwoty
Toyota bZ4X Touring, czyli SUV bz4X w rozmiarze XL
Toyota zaprezentowała właśnie nową wersję elektrycznego SUV-a bZ4X, nazywa się Touring. Nowy wariant nadwozia wyróżnia się zwiększoną długością oraz wysokością, co przekłada się na przestronniejsze wnętrze i bagażnik. W porównaniu do standardowego bZ4X, pojemność bagażowa wzrosła o 33 proc. i wynosi teraz 600 l. Pod względem stylistyki bZ4X Touring prezentuje bardziej surowy design. Samochód wyróżnia się chropowatymi czarnymi wykończeniami nadkoli, czarnymi felgami oraz solidnymi relingami, które pozwalają na transport sprzętu sportowego. Jednocześnie wytrzymałość dachu umożliwia przewóz przedmiotów o masie do 70 kg.
Przeczytaj także: Docisnąłem mechaników Toyoty. Powiedzieli mi, czy Corolla rzeczywiście jest taka trwała
Wnętrze auta zostało dostosowane do różnych zastosowań, m.in. dzięki dzielonym w proporcji 40:60 tylnym siedzeniom, które można z łatwością złożyć, uzyskując dodatkową przestrzeń. Nowy układ napędowy o kompaktowych wymiarach pozwolił na maksymalne zwiększenie wolnego miejsca w kabinie.
Jaki napęd ma Toyota bZ4X Touring? Znamy już moc i zasięg
Toyota bZ4X Touring zostanie wyposażona w akumulator litowo-jonowy o pojemności 74,7 kWh, który wspiera szybkie ładowanie oraz większy zasięg. Toyota podaje, że nowy SUV może przejechać nawet do 560 km w cyklu WLTP, ale to będzie jeszcze oficjalnie mierzone. W samochodzie zastosowano najnowsze technologie w zakresie poprawy wydajności ładowania, w tym system chłodzenia cieczą oraz funkcję przygotowania akumulatora do ładowania, która działa automatycznie lub manualnie, wpływając na optymalną temperaturę baterii, szczególnie zimą.
Dostępne będą dwie wersje napędu — na przednie koła oraz AWD (napęd na wszystkie koła). Wariant AWD wykorzystuje inteligentne technologie XMODE i Grip Control, które zwiększają przyczepność oraz stabilność pojazdu na różnorodnych nawierzchniach. Wersja z napędem na przednie koła będzie oferować moc na poziomie 224 KM, podczas gdy wersja AWD osiągnie aż do 380 KM (280 kW), co czyni bZ4X Touring najmocniejszym SUV-em w gamie Toyoty.
Nie znamy jeszcze osiągów, ponieważ samochód czeka na homologację.
Co słychać we wnętrzu? Wielki ekran i przestronna kanapa
Wewnątrz kabina zyskała nowe rozwiązania techniczne, takie jak konsola środkowa ułatwiająca korzystanie z urządzeń cyfrowych, 14-calowy ekran multimedialny w standardzie oraz nawigację BEV, która wspiera kierowcę w planowaniu trasy, uwzględniając dostępne punkty ładowania i stan akumulatora.
Toyota już mówi o gwarancji. Robi wrażenie
Producent podkreśla, że jak każdy nowy elektryczny pojazd Toyoty, model Touring zapewnia niezawodność i trwałość. Na potwierdzenie tych słów daje długą gwarancję. W ramach Battery Care Program właściciele mogą liczyć na gwarancję akumulatora trakcyjnego do 10 lat lub 1 mln kilometrów, pod warunkiem corocznej kontroli. Dodatkowo pojazd został przystosowany do holowania przyczep o masie do 1500 kg.
Premiera auta w Europie jest zaplanowana na wiosnę 2026 r. Im bliżej premiery, tym więcej danych Toyota będzie nam zdradzać.