- Audi A6 nie zaskakuje, ale takie właśnie miało być
- Nowa generacja modelu nawiązuje do flagowego A8 i A7 Sportback
- W polskich salonach od czerwca, premiera kombi odbędzie się w drugiej połowie br.
Światowa premiera nowego Audi A6 odbędzie się 6 marca podczas pierwszego dnia prasowego salonu samochodowego w Genewie. Jako jedna z niewielu redakcji mogliśmy wcześniej przyjrzeć się nowej generacji Audi A6. Zaprezentowano nam ją w niepozornej hali w Ingosltadt, w której mieściło się profesjonalne studio fotograficzne.
Nowe Audi A6 – bez eksperymentów
Nowa generacja Audi A6 jest stylistyczną ewolucją poprzednika. Na pierwszy rzut oka może się nawet wydawać, że to model po liftingu, ponieważ samochód zachował swoją dotychczasową sylwetkę. Bliższy kontakt pozwala dostrzec nowe szczegóły: inne przetłoczenia, szerszy grill Singleframe i jeszcze bardziej zaawansowane układ oświetlenia.
Z przodu w najwyższej wersji montowane są reflektory HD Matrix LED. Z tyłu diodowe światła połączono chromowaną, a nie świetlną listwą. To odróżnia sedana klasy wyższej od flagowej, statycznej limuzyny A8 i usportowionego A7 Sportback. Nowe Audi A6 ma plasować się pomiędzy tymi dwoma modelami.
Biznesowy sedan Audi delikatnie urósł – jest dłuższy o 7 mm (4939 mm), o 12 mm szerszy (1886 mm) i o 2 mm wyższy (1457 mm). Nieco więcej miejsca w środku odczują przede wszystkim pasażerowie siedzący na tylnej kanapie, którzy mają luźniej we wszystkich kierunkach (na nogi, ramiona i głowę). Pojemność bagażnika pozostała na dotychczasowym poziomie (530 l). Jakość wykonania kabiny i dobór materiałów wykończeniowych sprawiają świetne wrażenie. Producent proponuje wiele linii stylistycznych i pakietów (wpływają również na wygląd zewnętrzny samochodu).
Nowe Audi A6 – wirtualna rzeczywistość
Projekt wnętrza nie zaskakuje po premierach dwóch wspomnianych wcześniej modeli Audi. Kokpit zwrócono lekko w stronę kierowcy. Nowe Audi A6 może mieć na pokładzie w sumie aż cztery wyświetlacze. Dwa z nich, umieszczone na desce rozdzielczej, są dotykowe. Górny służy do obsługi rozbudowanego systemu multimedialnego, dolny – do sterowania klimatyzacją, funkcjami komfortowymi, wyboru trybu jazdy i wprowadzania tekstu, np. adresu do nawigacji.
System skutecznie rozpoznaje odręczne pismo (ciągłe oraz wpisywanie pojedynczych liter jedna na drugiej). Nadgarstek wygodnie spoczywa na spłaszczonej dźwigni zmiany biegów. Trzecim wyświetlaczem jest Audi virtual cockpit, czyli cyfrowe zestaw wskaźników (zegary, dane z komputera pokładowego, mapa nawigacji), a czwartym wyświetlacz head-up, prezentujący najważniejsze informacje na przedniej szybie w bezpośrednim polu widzenia kierowcy.
W pełni cyfrowa obsługa pokładowych urządzeń ma swoje plusy. Jednym z nich jest możliwość personalizacji menu systemu samochodu. Wystarczy przytrzymać i przesunąć którąś z ikon, jak na ekranie smartfona. Użytkownik wyczuwa i słyszy kliknięcie potwierdzające wybór danej funkcji. W sumie można zapisać aż 7 różnych profili użytkowników. To przydatne rozwiązanie, jeśli z jednego auta korzysta wiele osób, zwłaszcza, że w nowym A6 można spersonalizować do 400 parametrów.
Nowe Audi A6 – 3:1 dla diesla
Silniki wysokoprężne są ostatnio na cenzurowanym, ale w tym segmencie samochodów nadal mają duży udział w sprzedaży. Audi nie zamierza z nich rezygnować, wręcz przeciwnie, co potwierdza gama silnikowa nowego Audi A6. Producent proponuje aż trzy motory TDI. Dwa z nich to trzylitrowe V6 (286 KM i 231 KM). Dla flot przygotowano zaś czterocylindrową jednostkę 2.0 o mocy 204 KM.
Jedynym benzyniakiem w ofercie (przynajmniej na początku sprzedaży) jest silnik 3.0 TFSI, generujący 340 KM. Wszystkie jednostki napędowe zelektryfikowano. W przypadku silników V6 system „mild-hybrid” oparto na głównej sieci pokładowej 48V. Silniki seryjnie współpracują z „automatami” (wysokoprężne V6 z ośmiostopniową skrzynią tiptronic, a 3.0 TFSi i 2.0 TDI z dwusprzęgłową S tronic). Dopłaty nie wymaga też napęd czterech kół quattro (z wyjątkiem bazowej wersji czterocylindrowej).
Audi A6 nowej generacji trafi do sprzedaży w czerwcu. Produkcja tego modelu nadal będzie odbywać się w fabryce koncernu w Neckarsulm. W drugiej połowie roku możemy spodziewać się premiery nowego Audi A6 w praktycznej wersji Avant, oznaczającej kombi.
Nowe Audi A6 – naszym zdaniem
Na tym poziomie decydują detale. Dotychczasowa generacja Audi A6 miała już swoje lata, przez co trudno jej było na równi rywalizować ze znacznie nowocześniejszymi BMW serii 5 i Mercedesem Klasy E. Nowa odsłona Audi A6, odświeżona stylistycznie i bardziej zaawansowane techniczne, ma wiele argumentów, by przeważyć szalę na swoją stronę.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo