• Technicznie nowe BMW M2 czerpie z doświadczeń większych modeli – serii od 3 do 8 i SUV-ów – od X3 do X7
  • Nowe BMW M2 rewelacyjne osiągi zawdzięcza świetnemu silnikowi – 3.0 R6, przy czym napęd przenoszony jest zawsze na tylne koła
  • Cena BMW M2 jest wysoka, ale to i tak najtańsze 100-procentowe M w cenniku BMW

Nowe BMW M2 przewyższyło wszelkie oczekiwania. Począwszy od gabarytów, a na mocy wcale nie skończywszy! Najmniejszy model spod znaku "M" stał się szerszy i o 10 mm niższy. Wzdłuż urósł do 4,58 m. Nic dziwnego, pod blachą schowana jest platforma CLAR, na której skonstruowani są też więksi bracia M2 – od serii 3 po 8 i od X3 po X7. Oczywiście, także M4, które jednak nadal pozostaje znacznie dłuższe – o ok. 20 cm.

Nowe BMW M2 porusza się na oponach różnej wielkości – z przodu 19-calowe w rozmiarze 275/35, z tyłu 20-calowe w formacie 285/30. Do tego osie pochodzące z modeli BMW M3 i BMW M4 z wszelkimi możliwymi rozpórkami i wzmocnieniami. Oczywiście, zawieszenie od M GmbH to nie jest jakieś tam zwykłe sztywne zawieszenie. Sprężyny i amortyzatory zostały w trakcie prac rozwojowych dostosowane do mniejszego coupé. Jeśli chodzi o układ hamulcowy, to BMW pozostało w przypadku najmniejszego M przy sprawdzonych hamulcach stalowych, znanych z BMW M3 i BMW M4, karbonowo-ceramiczny układ nie będzie dostępny w BMW M2 nawet za dopłatą.