• Do wyboru trzy benzyniaki (100, 130 lub 155 KM), dwa diesle (100- lub 130-konny) oraz wersja elektryczna o mocy 136 KM
  • W wersji elektrycznej maksymalny zasięg wyniesie nawet 300 km
  • Samochód będzie można zamawiać od sierpnia, a pierwsze egzemplarze pojawią się w 2021 roku

Nowy Citroen C4 jest jednym z tych samochodów, który udowadnia, że w motoryzacji jest jeszcze miejsce na nowatorskie rozwiązania. Jednak tym razem nie chodzi o nowości techniczne, ale o stylistyczne. Mogłoby się wydawać, że kompaktowe auta to tylko hatchbacki, kombi czy sedany. Tymczasem Citroen proponuje w tej klasie coś nowego.

Kompakt o charakterystyce SUV-a? A dlaczego nie… Wystarczyło powiększyć prześwit auta do 156 mm, a od razu zmieniły się proporcje pojazdu. Dzięki temu nowe C4 nie tylko wygląda efektownie, lecz także poprawiła się widoczność, bowiem kierowca siedzi wyżej i może łatwiej obserwować sytuację na drodze. A to wszystko przy rozmiarach typowych dla kompaktowych hatchbacków. Nowy Citroen C4 ma nadwozie o rozmiarach 4360/1800/1525 mm (dł./szer./wys.). Jednocześnie można liczyć na dużą ilość miejsca we wnętrzu, bo rozstaw osi samochodu wynosi aż 2670 mm.

Podczas gdy podwyższone nadwozie sugeruje offroadowy charakter auta, to opadająca linia dachu i wyrazista stylistyka tyłu stanowią nawiązanie do klasycznych sportowych hatchbacków.

Wnętrze układem kokpitu przypomina z kolei C4 Cactusa, ale sprawia wrażenie bardziej szlachetnego. Deska rozdzielcza jest zdominowana przez dwa duże ekrany: zegarów za kierownicą i dotykowy, 10-calowy na środku deski rozdzielczej, który odpowiada za obsługę urządzeń pokładowych. Pomimo tego zdecydowano się na pozostawienie tradycyjnych przycisków i pokręteł do obsługi klimatyzacji. Auto ma wyróżniać się przestronnością i funkcjonalnością, a na liście opcji, jak widać na pierwszych zdjęciach, znajdzie się wyświetlacz head-up na wysuwanej z deski rozdzielczej plastikowej szybce.

Nowy Citroen C4 – benzyna, diesel lub elektryk

Samochód będzie oferowany do wyboru z trzema silnikami benzynowymi, dwoma dieslami oraz jako wersja elektryczna. W przypadku benzyniaków auto może mieć moc: 100, 130 lub 155 KM. Pierwsza wersja występuje tylko z 6-stopniową, manualną skrzynią. W przypadku drugiej alternatywą dla ręcznej przekładni jest 8-stopniowy automat, a topowy diesel występuje tylko z automatyczną skrzynią.

Słabszy, 110-konny diesel współpracuje z manualną przekładnią, natomiast w mocniejszym – 130 KM – standardowo moment obrotowy przekazywany jest na koła za pomocą automatycznej przekładni.

Wersja elektryczna generuje 136 KM oraz 260 Nm. Dzięki tym parametrom auto osiąga setkę po 9,7 s, a maksymalnie można nim jechać 150 km/h. Energia niezbędna do zasilania jednostki napędowej kumulowana jest w akumulatorze o pojemności 50 kWh, a zasięg pojazdu dochodzi do 300 km.

Citroen e-C4 – ładowanie już w 30 min.

Czas ładowania akumulatora zależy od użytej ładowarki. Korzystając z domowego gniazdka musimy liczyć się z tym, że na napełnienie w pełni rozładowanej baterii będziemy musieli czekać ponad 24 godziny. Jednak wraz ze sprzedażą pojazdu Citroen oferuje także kompleksowe rozwiązania do instalowania w domu 32-amperowego Wall Boxa. Dzięki niemu przy użyciu ładowania jednofazowego akumulator napełniony zostanie po 7,5 godz., a przy korzystaniu z ładowania trójfazowego - nawet po 5 godz. Jeżeli natomiast skorzystamy z publicznej ładowarki o mocy 100 kW, akumulator będzie napełniony w 80 proc. już po około 30 min.

Nowe Citroeny C4 oraz e-C4 na rynku pojawią się w 2021 roku, ale zamówienia będzie można składać już w sierpniu tego roku. Dzięki 31 kombinacjom nadwozia oraz 6 wnętrz każdy w wybierze auto zgodne z upodobaniami. Do wyboru jest 7 kolorów nadwozia, 16- lub 18-calowe alufelgi o różnym wzorze oraz 6 tonacji części pasażerskiej.

Nowy Citroen C4 – nasza opinia

Wprawdzie auto pojawi się w przyszłym roku, ale już dziś można stwierdzić, że ma duże szanse na zdobycie popularności. Przemawiają za tym bardzo oryginalny, ale też atrakcyjny wygląd, nowoczesne elementy na pokładzie oraz bogaty wybór wersji napędowych i stylistycznych.