- Ford chwali się, że Ranger został stworzony niejako przy współpracy z użytkownikami pick-upów
- Przy projektowaniu uwzględniono opinie z ponad 5 tys. ankiet użytkowników tego typu aut z całego świata
- Nowy Ranger stylistycznie mocno nawiązuje do Forda F-150
- Więcej informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Nowy Ford Ranger w przeciwieństwie do poprzednika, w którym dominowały obłości, "poszedł" w kanty. Nowa muskularna bryła nawiązuje do zaprezentowanego niedawno większego brata Rangerze – Forda F-150. Pojedyncza listwa znajduje się na szczycie większej i bardziej widocznej osłony chłodnicy i przechodzi w nowe reflektory w kształcie litery "C". Te ostatnie wyróżniają się stylowymi światłami do jazdy dziennej i nowo dostępną technologią Matrix LED. Trzeba przyznać, że całość robi świetne wrażenie – chyba nie ma tak zadziornie i charakternie wyglądającego pick-upa na rynku. Z takim wyglądem Ranger ma po szansę stać się po prostu modnym autem, które będzie podkreślać styl jego właściciela. Oczywiście, o ile znowu nie nastanie moda na metroseksualnych mężczyzn.
Nowy Ford Ranger – trochę danych technicznych
Pod nowym nadwoziem kryje się nieco zmodernizowane podwozie o rozstawie osi dłuższym o 50 mm i rozstawie kół szerszym o 50 mm niż w poprzedniku. Dzięki zmianom uzyskano więcej miejsca w komorze silnika dla nowej jednostki napędowej V6. Mowa o trzylitrowym turbodieslu opracowanym specjalnie dla Rangera. Jest to jedna z trzech opcji silników turbodoładowanych dostępnych w momencie wprowadzenia auta na rynek. Pozostałe to znany, dwulitrowy, czterocylindrowy diesel z jedną turbosprężarką oraz BiTurbo. Podstawowy silnik jest dostępny w dwóch różnych wersjach napędu.
Obok diesli w ofercie będzie także silnik benzynowy o pojemności 2,3 litra - ten sam, którego znamy między innymi z Forda Mustanga. Poza sześciobiegową manualną skrzynią biegów pojawi się sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów oraz zmodernizowana dziesięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Które trafią na polski rynek? Tego jeszcze nie wiemy.
Ford nie zdradził jeszcze także szczegółowych dotyczących parametrów silników. Wiadomo już jednak, że do wyboru będą dwa systemy napędu na cztery koła – z elektronicznym załączaniem obu osi w trakcie jazdy lub nowy system stałego napędu na cztery koła z trybem "ustaw i zapomnij".
Przesunięcie przedniej osi do przodu pozwoliło uzyskać lepszy kąt natarcia. Przesunięto również amortyzatory tylnego zawieszenia poza szyny ramy, co ma poprawić komfort, zarówno podczas jazdy po utwardzonej drodze. W przednim zderzaku pojawiły się także podwójne haki, które mają pomóc w wyciągnięciu auta z błota.
Nowy Ford ranger - nowe rozwiązania na pokładzie
W nowym Rangerze pojawiło się kilka sprytnych rozwiązań, m.in. sprężynowe knagi po bokach skrzyni ładunkowej, nowy system ruchomych przegród na pace, schodki za tylnym kołem ułatwiające wchodzenie na przestrzeń ładunkową oraz system oświetlenia strefowego – sterowane za pośrednictwem pokładowego ekranu lub aplikacji FordPass – pozwala oświetlić otoczenie samochodu w promieniu 360 stopni.
Dalsza część tekstu pod wideo
Ciekawym rozwiązaniem są także dodatkowe funkcjonalności tylnej burty. Zainstalowano w niej dodatkowe otwory, uchwyty i... linijkę, dzięki czemu można ją przeobrazić w mobilny stół roboczy, np. do cięcia materiałów budowlanych.
Nowy Ford Ranger – kabina z nowym centrum zarządzania
Sercem komunikacji w Rangerze jest 10,1-calowy lub 12-calowy ekran dotykowy umieszczony na konsoli środkowej. Wiele tradycyjnych funkcji będzie sterowane z poziomu ekranu, czy to się komuś podoba, czy nie, ale takie mamy teraz trendy. Z autem będzie można się także łączyć za pomocą aplikacji FordPass Connect. Umożliwia to m.in. zdalne uruchamianie niektórych funkcji, także otwieranie i zamykanie auta. Wyświetlacz połączono również z systemem kamer 360 stopni, który ułatwia parkowanie w ciasnych miejskich przestrzeniach lub pomaga podczas jazdy w ternie.
Nowy Ford Ranger - na koniec zła wiadomość dla fanów
Na nowego pick-upa Forda trzeba będzie długo poczekać. Listy zapisów w Europie zostaną otwarte dopiero pod koniec 2022 r., a dostawa do pierwszych klientów nastąpi najwcześniej na początku 2023 r. To koszmarnie długo. Jeśli nie możecie czekać, pozostaje aktualny model Rangera, który nadal jest najlepiej sprzedającym się autem z segmentu pick-upów w Europie.