To będzie z pewnością jeden z najważniejszych tegorocznych debiutów rynkowych. Peugeot pokazał właśnie oficjalnie trzecią generację kompaktowego modelu 308 i nie ukrywa, że w tym konkurencyjnym segmencie zamierza znowu być jednym z głównych rozgrywających.
Nowy Peugeot 308 – stylowy i drapieżnyŻródło: Auto Świat / Peugeot
Trzecia generacja Peugeota 308 zachwyca stylistyką nadwozia i nowoczesnym wnętrzem
W konkurencyjnym segmencie C po raz kolejny rzuci wyzwanie Volkswagenowi Golfowi
Nowy Peugeot 308 jest zbudowany na modularnej platformie EMP2 i będzie dostępny w wersjach z silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi lub hybrydowymi plug-in
Na kilka dni przed oficjalną premierą doszło do tzw. wycieku zdjęć nowego Peugeota 308 i choć koncern wyraził z tego powodu oburzenie, to wielu komentatorów odebrało to internetowe zdarzenie jako część strategii budującej napięcie wokół trzeciej odsłony popularnego modelu. Faktem jest, że zamieszanie było spore i nie ma co ukrywać, że konkurentów mogło przyprawić o ból głowy. Dziś możemy już podziwiać nowego Peugeota 308 w pełnej krasie i przyznać, że postawienie na wyrazisty design nadwozia i nowoczesny charakter wnętrza może tylko przynieść pozytywne rezultaty. To auto ma jednak do zaoferowania znacznie więcej niż tylko drapieżny styl.
Nowy Peugeot 308 – modny i nowoczesny
Nowy Peugeot 308 został zaprojektowany na zmodyfikowanej modularnej platformie EMP2, która trafi także do kolejnej odsłony Opla Astry. W wersji „francuskiej” oznacza ona większy w porównaniu z dotychczasową generacją modelu o 55 mm rozstaw osi (2675 mm) i przystosowanie do zelektryfikowanych układów napędowych. Same nadwozie jest o 110 mm dłuższe od poprzednika, o 20 mm niższe, ale zachowuje identyczną szerokość – to odpowiednio 4637 mm, 1441 mm i 1852 mm. Dzięki dodatkowym zabiegom stylistycznym prezentuje się teraz jeszcze bardziej zadziornie.
Przód z charakterystycznymi ledowymi kłami świateł dziennych nawiązuje do rozwiązań znanych z innych modeli Peugeota, począwszy od 208 przez 2008, 3008, 508 i 5008. Uwagę zwraca nowe logo umieszczone centralnie na grillu oraz oznaczenie „308” na pasie przednim – to ukłon w stronę historycznych aut koncernu. Symbol ten, który według Peugeota wyraża „jakość, ponadczasowość i afirmację marki”, widnieje również na błotnikach. Mocniejsze przetłoczenia na masce silnika i bokach nadwozia nadają z kolei sylwetce bardziej agresywny i zarazem elegancki charakter. Firma chwali się też niskim współczynnikiem oporu powietrza Cx=0,28.
Z tyłu wzrok przyciąga czarna listwa na klapie bagażnika przechodząca na bokach w lampy tylne z oryginalnym 3-elementowym układem ledów. W pełni ledowe począwszy od bazowych wersji są także światła przednie. Topowe odmiany GT i GT Pack dostaną natomiast reflektory Peugeot Matrix LED.
W zależności od wersji nowy Peugeot 308 będzie się poruszać na kołach o średnicy od 16 do 18 cali, a do wyboru klienci mają mieć 8 kolorów nadwozia, w tym: zielony Olivine, niebieski Vertigo, czerwony Elixir, biały Pearl, biały Ice, szary Artense i czarny Perla Nera.
Nowy Peugeot 308 – wnętrze hi-tech
Trzecia odsłona Peugeota 308 została wyposażona w najnowszą generację słynnego i-Cockpit, który należy już do DNA francuskiej marki. W jego skład wchodzą cyfrowe, 10-calowe zegary umieszczone nad dwuramienną kierownicą, trójwymiarowe w topowych wersjach wyposażeniowych, oraz 10-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej. Bezpośrednio pod nim w bazowych wersjach, znajduje się panel z fizycznymi przyciskami do obsługi klimatyzacji, który począwszy od pakietu Allure jest zastąpiony przez panel dotykowy z tzw. wirtualnymi przyciskami i-toggles, które mają przypisane skróty do obsługi wybranych funkcji, np. klimatyzacji, kontaktów w telefonie, stacji radiowej, konkretnej aplikacji lub innej zaprogramowanej przez właściciela. Pod tym panelem Peugeot zachował klasyczne przełączniki i pokrętło do regulacji głośności, a poniżej półkę z indukcyjną ładowarką (opcja) i zamykany schowek.
System multimedialny obsługuje bezprzewodowo Apple CarPlay i Android Auto oraz pozwala na podłączenie jednocześnie dwóch telefonów poprzez Bluetooth. Zależnie od wybranej wersji zaoferuje także nawigację TomTom z aktualizacją w czasie rzeczywistym oraz dostęp do usług Peugeot i-Connect, w tym także poprzez dedykowaną aplikację na smartfony – MyPeugeot. W ramach opcji oferowany będzie także system audio Focal Premium Hi-Fi o mocy 690 W z 10 głośnikami.
Peugeot wyposażył model 308 w armadę nowych asystentów jazdy, w tym pakiet półautonomicznej jazdy Drive Assist 2.0 z asystentem zmiany pasa ruchu, który jeśli sąsiedni pas jest wolny, pozwala samochodowi na samodzielną zmianę pasa ruchu po dotknięciu przez kierowcę kierunkowskazu. Jest to prawdziwa nowość w tej klasie. Wśród innych systemów dostępnych w nowym Peugeocie 308 znajdą się m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją stop and go, układ rozpoznawania znaków drogowych z automatycznym dostosowaniem prędkości do ograniczeń na danym odcinku, monitorowanie martwego pola w zasięgu 75 m, system kamer 180 lub 360 stopni z asystentem parkowania, czy system automatycznego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów.
Nowy Peugeot 308 ma oferować też więcej miejsca dla pasażerów oraz bagażnik o pojemności od 412 (361 w hybrydzie) do 1323 l po rozłożeniu oparć tylnej kanapy.
Nowy Peugeot 308 – gama silnikowa
Od momentu rynkowego debiutu w sprzedaży dostępne będą dwie hybrydowe wersje plug-in w wariancie o mocy 225 KM i 180 KM zapewniające zasięg w trybie elektrycznym odpowiednio 59 i 60 km. Obydwie będą korzystać z baterii litowo-jonowych o pojemności 12,4 kWh, którą będzie można naładować przy pomocy wallboxa o mocy 7,4 kW do 100 proc. w niespełna 2 godziny.
W ofercie znajdą się również wersje z klasycznym napędem, w tym trzycylindrowe benzyniaki 1.2 PureTech o mocy 110 lub 130 KM oraz czterocylindrowe diesle 1.5 o mocy 130 KM. Dla odmian 130-konnych w obydwu wersjach opcjonalnie dostępna będzie automatyczna skrzynia 8-biegowa EAT8. W planach jest również sportowa wersja 308 PSE (Peugeot Sport Engineered), która dostanie napęd na obydwie osie, układ hybrydowy plug-in o mocy ponad 300 KM i wyróżniać się będzie stylistycznymi akcentami podkreślającymi charakter tej wersji.
Nowy Peugeot 308 – w sprzedaży jesienią
Klienci muszą niestety uzbroić się teraz w cierpliwość – premiera sprzedażowa trzeciej generacji francuskiego kompaktu planowana jest bowiem na październik 2021 roku. Oprócz modelu pięciodrzwiowego u dealerów pojawi się również kombi. Peugeot nie podał jeszcze cen.
Galeria zdjęć
1/22 Peugeot 308
1/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
2/22 Peugeot 308
2/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
3/22 Peugeot 308
3/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
4/22 Peugeot 308
4/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
5/22 Peugeot 308
5/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
6/22 Peugeot 308
6/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
7/22 Peugeot 308
7/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
8/22 Peugeot 308
8/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
9/22 Peugeot 308
9/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
10/22 Peugeot 308
10/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
11/22 Peugeot 308
11/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
12/22 Peugeot 308
12/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
13/22 Peugeot 308
13/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
14/22 Peugeot 308
14/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
15/22 Peugeot 308
15/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
16/22 Peugeot 308
16/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
17/22 Peugeot 308
17/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
18/22 Peugeot 308
18/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
19/22 Peugeot 308
19/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
20/22 Peugeot 308
20/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
21/22 Peugeot 308
21/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
22/22 Peugeot 308
22/22
Żródło: Auto Świat / Peugeot
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.