• Peugeot 3008 po liftingu zyskał m.in. nową hybrydę typu plug-in o mocy 225 KM i zasięgu w czysto elektrycznym trybie do 56 km
  • Samochód ma teraz bardziej wyrazistą stylistykę nadwozia, które najwięcej zmian otrzymało z przodu
  • Ceny 3008 po liftingu zaczynają się od 114 300 zł (130-konny benzyniak), a nowa hybryda to wydatek minimum 174 500 zł
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Peugeot 3008 po modernizacji zyskał bardziej wyrazistą stylistykę. Wprowadzone modyfikacje nie są wprawdzie rewolucyjne, ale zauważalne. Nowy model najłatwiej rozpoznamy po większej, bezramkowej atrapie chłodnicy. Poza tym jest ona teraz zintegrowana z reflektorami o nowym kształcie i wykonanymi w technice ledowej.

Przednie światła przeciwmgielne zastąpiono funkcją Foggy Mode, którą zintegrowano z głównymi lampami. W przypadku, gdy włączone będą tylne światła przeciwmgielne, światła mijania będą świeciły z mniejszą intensywnością, a tym samym poprawią komfort podróżowania w warunkach ograniczonej widoczności.

Z boku o sportowy styl pojazdu dbają wloty powietrza połyskujące czarnym lakierem, a pod zderzakami znalazły się lakierowane osłony podwozia, które dostępne będą już od bazowej wersji wyposażeniowej.

Nowe są również bardziej nowoczesne ledowe światła tylne z trójwymiarowym śladem pazura wyróżniającym samochody marki Peugeot. Przezroczyste, przydymione klosze świateł stanowią naturalne przedłużenie czarnego pasa na tylnej klapie.

Peugeot 3008 miał już w gamie hybrydę typu plug-in, bowiem w 2019 roku do oferty dołączyła odmiana o systemowej mocy 300 KM. W tej postaci silnik benzynowy współpracuje z dwoma jednostkami elektrycznymi, a moment obrotowy dociera do wszystkich kół.

Peugeot 3008 – dwie hybrydy do wyboru

Teraz w ramach modernizacji dołącza mniejsza hybryda plug-in generująca 225 KM. W tym przypadku wykorzystano silnik benzynowy 1.6/181 KM oraz elektryczny o mocy 110 KM, a z racji tego, że zrezygnowano z drugiego elektrycznego silnika napędzającego tylne koła napęd przekazywany jest na przód.

Pierwsze wrażenie – po mocnym wciśnięciu pedału gazu ani przez chwilę nie ma się wrażenia, że potrzeba więcej mocy niż oferuje nowa hybryda. Samochód płynnie zwiększa prędkość i już po 8,7 s na liczniku mamy setkę. Dobre osiągi to nie tylko zasługa mocnego napędu, lecz także 8-stopniowej, automatycznej skrzyni, która sprawnie zmienia przełożenia.

Podczas pierwszej jazdy sprawdziliśmy również zużycie paliwa w trybie hybrydowym. Na odcinku pomiarowym w mieście oraz w jednej trzeciej na autostradzie samochód spalił 5,6 l/100 km. To dobry wynik, jak na auto o mocy 225 KM, choć jednocześnie znacznie wyższy niż 1,4 l podawane przez producenta.

Peugeot 3008 – 56 km elektrycznego zasięgu

Jednak trudno porównywać ze sobą te dwa osiągnięcia, bowiem jechaliśmy wyłącznie w hybrydowym trybie, a cykl pomiarowy producenta obejmuje również jazdę w trybie czysto elektrycznym. W ten sposób Peugeot 3008 może pokonać nawet 56 km.

Dobrze spisuje się również zawieszenie. Podczas gdy w benzyniaku auto podskakuje czasami na dużych wybojach, to tutaj dodatkowe 330 kg masy własnej powoduje, że samochód zachowuje się bardziej stabilnie.

W zmodernizowanym modelu zastosowano nowocześniejszy i-Cockpit. Kierowca może zmieniać motywy cyfrowych wskaźników umieszczonych na 12,3-calowym ekranie. Z kolei nowy, centralnie umieszczony ekran o przekątnej 10 cali wyposażono w siedem eleganckich przycisków typu „toggle switch”.

Peugeot 3008 – łatwa obsługa

Umożliwiają one bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji: radia, klimatyzacji, sterowanej głosowo nawigacji 3D online, ustawień pojazdu, telefonu, mobilnych aplikacji i świateł awaryjnych. Wersje z napędem hybrydowym plug-in mają dodatkowo przycisk ułatwiający dostęp do menu funkcji napędu elektrycznego. Obsługa jest łatwa, a przyzwyczajenia wymaga jedynie fakt, że sterowanie głosowe aktywuje się przyciskiem umieszczonym na dźwigience kierunkowskazów.

Peugeot 3008 po liftingu już jest w sprzedaży w Polsce, a ceny pojazdu zaczynają się od 114 300 zł za 130-konnego benzyniaka z manualną skrzynią biegów (wersja Active). Z kolei za benzynową wersję generującą 180 KM zapłacimy minimum 160 800 zł (wersja GT). W ofercie jest jeszcze 130-konny diesel (od 126 300 zł z wyposażeniem Active) oraz wspomniane dwie hybrydy. Słabsza kosztuje minimum 174 500 zł, a mocniejsza – 197 500 zł. W obu przypadkach bazową specyfikacją jest Allure.

Peugeot 3008 – pierwsze wrażenie

Niby to tylko nieduży lifting, a jak bardzo zmienił wygląd pojazdu. Poza tym poprawiła się obsługa samochodu – to m.in. zasługa nowego, 10-calowego ekranu. Znak czasu – w gamie jest tylko jeden silnik wysokoprężny, ale za to można mieć jedną z dwóch hybryd.

Peugeot 3008 – nasza opinia

Dzięki zmienionej stylistyce nadwozia Peugeot 3008 ma bardziej wyrazisty wygląd, który z jednej strony nadaje autu masywności, a z drugiej gwarantuje, że pojazd wyróżnia się z tłumu innych crossoverów. Wnętrze również prezentuje się nowocześnie, a co istotne prowadzący może cieszyć się wygodną pozycją za kierownicą oraz łatwą obsługą urządzeń pokładowych. Ważną modyfikacją jest wprowadzenie 225-konnej hybrydy. Dzięki niej auto jest nie tylko dynamiczne, lecz także ekonomiczne.

Peugeot 3008 – dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1598, t.benz./R4/16 + elektryczny
Moc układu hybrydowego 225 KM
Moment obrotowy układu hybrydowego 360 Nm
Moc silnika benzynowego 181 KM
Moc silnika elektrycznego 110 KM
Skrzynia biegów aut. 8
Napęd przedni
Prędkość maksymalna 225 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s
Średnie spalanie (wg WLTP) 1,4 l/100 km
Długość/szerokość/wysokość 4447/1841/1624 mm
Cena od 114 300 zł