Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Renault Megane po liftingu Blue dCi 115 EDC – oszczędnie, ale nie bez wad

Renault Megane po liftingu Blue dCi 115 EDC – oszczędnie, ale nie bez wad

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Renault w odświeżonym niedawno Megane promuje napęd hybrydowy. Kompaktowy model ma jednak nadal w ofercie diesla o mocy 115 KM, który spala średnio tylko 6 l/100 km. Sprawdziliśmy, czy warto się nim zainteresować.

Renault Megane Blue dCi 115 EDC
Zobacz galerię (18)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Renault Megane Blue dCi 115 EDC
  • W Megane po liftingu znajdziemy w pełni LEDowe oświetlenie i nowe multimedia
  • Silnik 1.5 dCi/115 KM to jedyny wariant wysokoprężny w kompaktowym Megane
  • Ceny Megane FL zaczynają się od 75 900 zł, diesla ze skrzynią EDC od 96 900 zł

Może wydawać się, że w dobie hybryd, decyzja o zakupie auta z silnikiem Diesla nie ma sensu. Obie wersje napędu są oszczędne, ale też bardziej kosztowne od benzyniaków. Testując zmodernizowanego jesienią 2020 r. Megane hatchbacka z jednostką wysokoprężną 1.5 dCi przeanalizowaliśmy, czy warto jeszcze zaprzątać sobie głowę dieslem, czy od razu postawić na napęd hybrydowy.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy: