- Kosmetyczne zmiany designu, w pełni LED-owe światła dla wszystkich wersji
- Wirtualny kokpit z cyfrowymi wskaźnikami na dużym wyświetlaczu plus centralny ekran dotykowy do obsługi multimediów
- Wszechstronny zestaw systemów asystenckich przygotowuje samochód do autonomicznej jazdy
- Modernizacja obejmuje również sportowe wersje R.S. i R.S. Trophy
- Hybryda plug-in o mocy 160 KM przejeżdża w mieście bezemisyjnie do 65 KM
W ramach modernizacji stylistycznej zmieniono design zderzaków, grilla, z przodu dodano chromowane ramki świateł przeciwmgłowych i wlotów powietrza. Wygląd poprawiają duże koła (16-18 cali) i antena w kształcie płetwy rekina. W pełni LED-owe światła przednie i tylne dostępne są już od bazowej wersji wyposażeniowej.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoW kokpicie nowością są cyfrowe wskaźniki na wyświetlaczu o przekątnej 10,2 cala i system multimedialny obsługiwany za pośrednictwem ekranu dotykowego – 7- lub 9,3-calowego, zależnie od wersji. System pod nazwą Easy Link jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay.
Renault Megane po liftingu - sztab asystentów kierowcy
Przeczytaj też:
- Renault Clio 1.5 dCi – szykowne i dynamiczne
- Peugeot 208, Renault Clio czy Mazda 2 - które miejskie auto wybrać?
- Renault Megane R.S. Trophy – ekstremalna ośka
W bogatym zestawie elektronicznych asystentów kierowcy znajdziemy: system zachowania bezpiecznej odległości, ostrzegania o kolizji czołowej, utrzymywania pasa ruchu, kontroli martwego pola, ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, wykrywania zmęczenia kierowcy, wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem, wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, a także asystenta jazdy w korku i na autostradzie po nazwą Easy Pilot, który składa się z systemu utrzymania samochodu w osi pasa ruchu i aktywnego tempomatu z funkcją start-stop.
W wersjach wyposażeniowych obok Life, Zen i Intens, pojawia się wersja R.S. Line, zastępująca dotychczasową GT Line. R.S. Line wyróżnia logotyp widoczny jest na przednich błotnikach i klapie bagażnika, podwójna chromowana końcówka wydechu, specjalnym wzorem 17-calowych alufelg, tapicerką z alcantary z czerwonymi stebnowaniami i podgrzewanymi, sportowymi fotelami. Czerwone przeszycia ozdabiają też skórzaną kierownicę.
Renault Megane R.S. po liftingu ma moc 300 KM
Modernizacja Mégane obejmuje również sportowe wersje: R.S. i przeznaczone głównie na tor R.S. Trophy, napędzane turbodoładowanym silnikiem 1.8, instalowanym także w Alpine A110.
Mégane R.S. rozwija teraz moc 300 KM, którą wcześniej osiągał Mégane R.S. Trophy. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 30 Nm do 420 Nm w wersji z dwusprzęgłowym „automatem” EDC i 400 Nm w przypadku przekładni manualnej. Dynamice jazdy i stabilności prowadzenia auta sprzyjają układ czterech kół skrętnych i sportowe zawieszenie. Nowy system monitorujący informuje o parametrach samochodu w czasie rzeczywistym.
Oferta silników składa się jednostek benzynowych o mocy 115-160 KM i 115-konnego diesla, łączonych z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową EDC. Nowością jest wersja E-Tech 160 Plug-In Hybrid ze skrzynią automatyczną MMT. Hybryda o mocy 160 KM dostępna jest od początku sprzedaży w kombi Grandtour. Renault podaje, że maksymalny zasięg z napędem czysto elektrycznym przy prędkościach do 135 km/h to 50 km w cyklu WLTP, a w cyklu miejskim WLTP City nawet 65 km. Akumulator trakcyjny ma pojemność 9,8 kWh, instalacja pracuje pod napięciem 400 V. Mégane E-TECH Plug-in Hybrid zużywać ma od 1,3 l/100 km, emitując przy tym od 28 g/km dwutlenku węgla w cyklu mieszanym (WLTP). Hybrydowe Renault Mégane Grandtour oferowane jest w trzech wersjach wyposażenia: Zen, Intens oraz R.S. Line.
Renault Megane po liftingu - ile trzeba wydać?
Ceny zmodernizowanego kompaktu Renault z tradycyjnym napędem startują od 75 900 zł, a wersji E-Tech 160 Plug-In Hybrid – od 131 900 zł. Renault Mégane R.S. kosztuje co najmniej 149 900 zł, a R.S. Trophy – 168 900 zł.