Auto Świat Wiadomości Aktualności Renault Megane po liftingu – teraz też jako hybryda plug-in

Renault Megane po liftingu – teraz też jako hybryda plug-in

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Renault zmodernizowało Mégane'a. Od lipca kompaktowe Renault oferowane jest z lepszym wyposażeniem, zaktualizowanymi multimediami, nowymi systemami asystenckimi i również w wersji hybrydowej plug-in. Hatchback i kombi już są dostępne, na sedana poczekamy do przyszłego roku. Ceny Renault Mégane po face liftingu zaczynają się od 75 900 zł.

Renault Mégane (2020)
Zobacz galerię (17)
Renault
Renault Mégane (2020)
  • Kosmetyczne zmiany designu, w pełni LED-owe światła dla wszystkich wersji
  • Wirtualny kokpit z cyfrowymi wskaźnikami na dużym wyświetlaczu plus centralny ekran dotykowy do obsługi multimediów
  • Wszechstronny zestaw systemów asystenckich przygotowuje samochód do autonomicznej jazdy
  • Modernizacja obejmuje również sportowe wersje R.S. i R.S. Trophy
  • Hybryda plug-in o mocy 160 KM przejeżdża w mieście bezemisyjnie do 65 KM

W ramach modernizacji stylistycznej zmieniono design zderzaków, grilla, z przodu dodano chromowane ramki świateł przeciwmgłowych i wlotów powietrza. Wygląd poprawiają duże koła (16-18 cali) i antena w kształcie płetwy rekina. W pełni LED-owe światła przednie i tylne dostępne są już od bazowej wersji wyposażeniowej.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W kokpicie nowością są cyfrowe wskaźniki na wyświetlaczu o przekątnej 10,2 cala i system multimedialny obsługiwany za pośrednictwem ekranu dotykowego – 7- lub 9,3-calowego, zależnie od wersji. System pod nazwą Easy Link jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay.

Renault Megane po liftingu - sztab asystentów kierowcy

Przeczytaj też:

W bogatym zestawie elektronicznych asystentów kierowcy znajdziemy: system zachowania bezpiecznej odległości, ostrzegania o kolizji czołowej, utrzymywania pasa ruchu, kontroli martwego pola, ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, wykrywania zmęczenia kierowcy, wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem, wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, a także asystenta jazdy w korku i na autostradzie po nazwą Easy Pilot, który składa się z systemu utrzymania samochodu w osi pasa ruchu i aktywnego tempomatu z funkcją start-stop.

W wersjach wyposażeniowych obok Life, Zen i Intens, pojawia się wersja R.S. Line, zastępująca dotychczasową GT Line. R.S. Line wyróżnia logotyp widoczny jest na przednich błotnikach i klapie bagażnika, podwójna chromowana końcówka wydechu, specjalnym wzorem 17-calowych alufelg, tapicerką z alcantary z czerwonymi stebnowaniami i podgrzewanymi, sportowymi fotelami. Czerwone przeszycia ozdabiają też skórzaną kierownicę.

Renault Megane R.S. po liftingu ma moc 300 KM

Modernizacja Mégane obejmuje również sportowe wersje: R.S. i przeznaczone głównie na tor R.S. Trophy, napędzane turbodoładowanym silnikiem 1.8, instalowanym także w Alpine A110.

Mégane R.S. rozwija teraz moc 300 KM, którą wcześniej osiągał Mégane R.S. Trophy. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 30 Nm do 420 Nm w wersji z dwusprzęgłowym „automatem” EDC i 400 Nm w przypadku przekładni manualnej. Dynamice jazdy i stabilności prowadzenia auta sprzyjają układ czterech kół skrętnych i sportowe zawieszenie. Nowy system monitorujący informuje o parametrach samochodu w czasie rzeczywistym.

Oferta silników składa się jednostek benzynowych o mocy 115-160 KM i 115-konnego diesla, łączonych z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową EDC. Nowością jest wersja E-Tech 160 Plug-In Hybrid ze skrzynią automatyczną MMT. Hybryda o mocy 160 KM dostępna jest od początku sprzedaży w kombi Grandtour. Renault podaje, że maksymalny zasięg z napędem czysto elektrycznym przy prędkościach do 135 km/h to 50 km w cyklu WLTP, a w cyklu miejskim WLTP City nawet 65 km. Akumulator trakcyjny ma pojemność 9,8 kWh, instalacja pracuje pod napięciem 400 V. Mégane E-TECH Plug-in Hybrid zużywać ma od 1,3 l/100 km, emitując przy tym od 28 g/km dwutlenku węgla w cyklu mieszanym (WLTP). Hybrydowe Renault Mégane Grandtour oferowane jest w trzech wersjach wyposażenia: Zen, Intens oraz R.S. Line.

Renault Megane po liftingu - ile trzeba wydać?

Ceny zmodernizowanego kompaktu Renault z tradycyjnym napędem startują od 75 900 zł, a wersji E-Tech 160 Plug-In Hybrid – od 131 900 zł. Renault Mégane R.S. kosztuje co najmniej 149 900 zł, a R.S. Trophy – 168 900 zł.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków