Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Renault Clio 1.5 dCi – szykowne i dynamiczne

Renault Clio 1.5 dCi – szykowne i dynamiczne

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Renault Clio to coś więcej niż nowoczesne auto miejskie. Ze 115-konnym dieslem 1.5 nadaje się dobrze do dłuższych podróży i może śmiało pełnić funkcję pojazdu dla pary lub małej rodziny. Testujemy Renault Clio Blue dCi 115.

Renault Clio 1.5 dCiŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Mały hatchback z dieslem – dla chętnie wyjeżdżających za miasto.
  • Eleganckie, ale dla rodziny z dużymi dziećmi trochę za ciasne.
  • Silnik ochoczo napędza małe auto i ma akceptowalny apetyt na paliwo.
  • Nie za drogi, ale jedyna dostępna z dieslem wersja Zen wymaga doposażenia.

Przeczytaj też:

Nowe Clio, chwalone za wyraźny postęp w wielu dziedzinach w stosunku do poprzednika, mimo wcześniejszych wątpliwości weszło do sprzedaży także z silnikiem Diesla. W naszym teście – 115-konne Clio Blue dCi z wyposażeniem Intens, chociaż ta wersja ostatecznie nie znalazła się w ofercie dla diesla. Obecnie wariant wysokoprężny jest dostępny jedynie z nieco uboższym wyposażeniem Zen.

Renault Clio jak mały Mégane

Stylistycznie Clio bardzo przypomina Megane’a. Wewnątrz jest jednak ciaśniejsze, co daje się odczuć zwłaszcza na tylnej kanapie. W kokpicie jakość materiałów poprawiła się, ciekawie wyglądają czerwone paski, jak i dekoracyjne wykończenie foteli. Dopracowane multimedia obsługuje się za pomocą nietypowo, bo pionowo ustawionego 9,3-calowego ekranu dotykowego (opcja w Intens, w Zen może być tylko 7-calowy), ale Renault nie zrezygnowało z klasycznych elementów do regulacji takich funkcji, jak klimatyzacja czy ogrzewanie foteli. Widoczność jest przeciętna z powodu szerokich słupków przedniego i tylnego. Bagażnik o dużej w tej klasie pojemność 341 l, którą dodatkowo łatwo można powiększyć, wystarczy nawet na wakacyjne pakunki. Jego wadą jest wysoki próg załadunku (77 cm).

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Renault Clio – dynamiczne dzięki dieslowi 1.5

Diesel o mocy 115 KM, taki sam jak w Dacii Duster, bez problemu radzi sobie z napędzaniem małego auta, a przy tym daje przyjemne uczucie dynamiki. Czterocylindrowa, 8-zaworowa jednostka nie jest szczytem nowoczesności, ale przeciętny użytkownik lubi, żeby rachunek na stacji paliw się zgadzał, a tak się w tym przypadku dzieje. W połączeniu z 6-biegowym „manualem” stanowi praktyczne rozwiązanie, dobrze sprawdzające się na trasie.

Małe Renault prowadzi się pewnie za sprawą lepiej niż poprzednio zestrojonego zawieszenia i układu kierowniczego. W dodatku Clio zapewnia niezły jak na tę klasę komfort, a hamulce działają tak ostro, że wywołują wrażenie natychmiastowego zatrzymania auta w miejscu.

Przeczytaj też:

Renault Clio – standard Zen nie wystarczy

Cena poniżej 70 000 zł za 115-konnego diesla jest konkurencyjna, natomiast do jedynej w cenniku wersji Zen należałoby dokupić pakiet Klimat Plus z automatyczną klimą i bezkluczykowym dostępem oraz Zen Plus z alufelgami i wspomaganiem parkowania tyłem (po 2000 zł za każdy).

Renault Clio – naszym zdaniem

Clio to mocny konkurent w segmencie B – nie bez przyczyny. Ciekawy stylistycznie, dobrze wykończony, robi przyjemne wrażenie. Wersję ze 115-konnym dieslem wybiorą pokonujący większe dystanse. Bogatsze wyposażenie (Intens i R.S. Line) dostępne jest jednak tylko z benzyniakami.

To nam się ne podoba: stylistyka, wykończenie, multimedia, wielkość bagażnika, dynamika, spalanie, prowadzenie. To nam się nie podoba: niezbyt przestronna kabina, zwłaszcza z tyłu, słaba widoczność, 2 lata gwarancji.

Renault Clio – osiągi i dane

Silnik t.diesel/R4/8
Pojemność skokowa 1461 cm3
Moc maks. 115 KM/3750 obr./min
Maks. mom. obr. 260 Nm/2000 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/man. 6
Dł./szer./wysokość 4050/1798/1440 mm
Rozstaw osi 2583 mm
Poj. bagażnika 341-1096 l
Masa własna 1277 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Prędkość maksymalna 197 km/h
Spalanie (NEDC) w mieście 4,3 l/100 km
poza miastem 3,2 l/100 km
średnie 3,6 l/100 km
Emisja CO2 94 g/km
Teoretyczny zasięg 1083 km
Cena wersji Zen 69 400 zł
Ewa Czechowska
Powiązane tematy:RenaultRenault Clio
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków