Druga generacja Peugeota 508 jest na rynku od 2018 r. i bez wątpienia jeszcze trochę zabawi w salonach. Francuzi bowiem uznali, że czas na modernizację tego "lwa". Mimo że stylistyka auta dalej jest świeża, to odnowiona wersja robi jeszcze lepsze wrażenie.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Peugeot 508 po liftingu — więcej kłów i ostrzejszy wygląd
Zmian najłatwiej doszukać się z przodu, gdzie zmianie uległy: zderzak, atrapa, na której pojawił się nowy znaczek marki, światła, które stały się "przymrużone", a także "kły", których przybyło. Teraz są po trzy na stronę, a dwa z nich znalazły swoje miejsce pod reflektorami. W ten sposób 508 nadrobił braki stylistyczne w porównaniu z nowszymi modelami Peugeota.
Z tyłu za to modyfikacje nie są już tak widoczne. Nieco inny jest zderzak, zmieniono także kształt wiązek świetlnych w tylnych lampach. Do tej pory były one pochylone w stronę środka auta, a teraz będą skierowane na zewnątrz. Ostatnią zmianą jest zastąpienie logo napisem "PEUGEOT".
W środku największą zmianę widać na konsoli środkowej. Wystająca dźwignia służąca zmianie biegów ustąpiła miejsca małemu przełącznikowi znanemu z innych modeli. Jest też odświeżony system multimedialny obsługiwany za pomocą 10-calowego ekranu. Naprzeciwko kierowcy znajduje się z kolei 12-calowy wyświetlacz pokazujący zegary. Reszta wnętrza jest praktycznie taka sama jak w Peugeocie 508 przed liftingiem.
Peugeot 508 po liftingu — nowa hybryda i stary diesel
Do obecnie oferowanych napędów dołączyła jedna hybryda typu plug-in o mocy 180 KM i momencie obrotowym 360 Nm. Jej akumulator ma pojemność 12,4 kWh i według producenta pozwoli na przejechanie na samym prądzie do 64 km w wersji sedan i 62 km w przypadku kombi. W ofercie pozostały następujące silniki: diesel 1.5 BlueHDI (130 KM), benzyniak 1.2 PureTech (130 KM) i hybryda plug-in (225 KM) z takim samym akumulatorem jak w nowym napędzie.
W gamie nie zabraknie także najostrzejszej wersji PSE, która również jest napędzana hybrydą plug-in, ale jej moc to 360 KM, a moment obrotowy wynosi 520 Nm. Topowy Peugeot 508 ma napędzane wszystkie cztery koła i dzięki takiemu jest w stanie osiągnąć pierwsze 100 km/h w 5,2 s. Na samym prądzie najmocniejsza wersja przejedzie 52 km.
Poza europejskim rynkiem 508 będzie mógł mieć pod maską jeszcze benzynowy silnik 1.6 o mocy 218 KM. Ze względu na normy emisji spalin nie może on być sprzedawany w Europie.
Wszystkie jednostki napędowe przenoszą napęd za pomocą automatycznych 8-stopniowych skrzyń biegów.
Peugeot 508 po faceliftingu ma trafić do salonów w czerwcu br.