Range Rover poświęcił sporo wysiłku, by druga generacja Evoque'a mogła kontynuować sukces poprzednika. Auto powstało na zupełnie nowej platformie Premium Transverse Architecture, naszpikowano je najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi i ma oferować uniwersalność typową dla modeli marki, czyli wyróżniający się komfort na co dzień i doskonałe właściwości terenowe.
Pod względem stylizacji nowy Evoque stanowi ewolucję rozwiązań znanych z pierwszej odsłony modelu, co nie dziwi, tym bardziej że to właśnie design nadwozia w dużej mierze zdecydował o sukcesie tego auta. Wznosząca się linia boczna i opadająca dachu nadają sylwetce dynamicznego charakteru, a w szerokim pasie przednim z reflektorami diodowymi widać wyraźne inspiracje większym Velarem. W topowych wersjach zgrabne proporcje nadwozia podkreślą 21-calowe koła z lekkich stopów, w pozostałych Range Rover poruszać się będzie na kołach o średnicach 17, 18 lub 20 cali. Same wymiary zewnętrzne zmieniły się nieznacznie. Długość nadwozia jest niemal identyczna: 437,1 cm vs 437 cm w poprzedniku, szerokość odpowiednio 199,6 cm i 198 cm oraz wysokość 164,9 cm i 160,5 cm. O 2,1 cm do 268,1 cm powiększono rozstaw osi.
Wnętrze wyróżnia się luksusowym, choć minimalistycznym wykończeniem z dominującymi wyświetlaczami pokładowego systemu multimedialnego Touch Pro Duo na desce rozdzielczej. Ten bezpośrednio za kierownicą ma przekątną 12,3 cala, natomiast na konsoli środkowej umieszczono dwa dotykowe 10-calowe ekrany (górny jest odchylany). Do tego dochodzi kolorowy wyświetlacz head-up oraz, po raz pierwszy w tej klasie, lusterko wsteczne ClearSight, które również jest ekranem wysokiej rozdzielczości pokazującym na życzenie (po wciśnięciu przez kierowcę przycisku) obraz z kamery zamontowanej nad tylną szybą. W Evoque'u debiutuje także technologia Ground View, która dzięki kamerom umieszczonym z przodu auta niejako „prześwietla” przód nadwozia i pokazuje obraz spod samochodu, ułatwiając znacznie manewrowanie na parkingach lub w trudnym terenie.
Jak przystało na klasę premium, klienci będą mieli bogaty wybór opcji wyposażeniowych i aranżacji wnętrza, w tym materiały (dostępne jako alternatywa do tapicerek skórzanych), do których produkcji wykorzystano tworzywa sztuczne z recyklingu.
Zastosowanie nowej platformy wpłynęło także na poprawę przestronności i zwiększenie wielkości schowków na drobiazgi. O 10 proc. większy jest także bagażnik, który przy standardowym ustawieniu siedzeń ma pojemność 591 l, a po rozłożeniu dzielonych tylnych oparć (40:20:40) do dyspozycji mamy 1383 l.
Istotne zmiany wprowadzono w ofercie jednostek napędowych, wśród których już od momentu debiutu pojawią się wersje MHEV, czyli tzw. miękkie hybrydy z 48-voltową instalacją elektryczną. Dostępne one będą z czterocylindrowymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi serii Ingenium w wariantach mocy odpowiednio 200, 250 i 300 KM oraz 150, 180 i 240 KM i z napędem na obie osie. Podstawowy model z turbodieslem o mocy 150 KM oferowany będzie z napędem na przód. W późniejszym okresie Range Rover zapowiada poszerzenie oferty o wersję hybrydową typu plug-in (PHEV) oraz benzynową z silnikiem 3-cylindrowym.
Nowego Evoque’a będzie można wyposażyć m.in. w systemy Terrain Response 2 (zapewnia swobodę w terenie, wykrywając automatycznie rodzaj nawierzchni, po której porusza się auto i dopasowując pracę zawieszenia i napędu do warunków; poza trybem Auto oferuje ponadto Comfort, Piach, Trawa-Żwir-Śnieg oraz Błoto&Koleiny), Adaptive Dynamics (komfort), Active Driveline (poprawia trakcję na zakrętach, dopasowując rozdział momentu pomiędzy osiami), Driveline Disconnect (ogranicza zużycie paliwa poprzez odłączanie tylnej osi podczas jazdy na trasie) oraz armię asystentów wspomagających bezpieczeństwo, w tym np. adaptacyjny tempomat z funkcją wspomagania kierowania, asystent pasa ruchu, system awaryjnego, autonomicznego hamowania czy monitor kondycji kierowcy. Auto może pochwalić się też bardzo dobrymi parametrami terenowymi. Głębokość brodzenia sięga 60 cm, prześwit 21,2 cm, kąty natarcia i zejścia to odpowiednio 25 i 30,6 stopnia, a rampowy – 20,7 stopnia.
Szczegółowe specyfikacje poznamy wkrótce. Ceny mają być zbliżone do obecnej generacji.
Nowy Range Rover Evoque - naszym zdaniem
Druga generacja Evoque’a wygląda doskonale i zachowuje wszystkie najlepsze cechy poprzednika, wynosząc je na jeszcze wyższy poziom. Ma wszelkie argumenty, by stać się ważnym graczem w tym konkurencyjnym segmencie, tym bardziej że Range Rover obiecuje utrzymanie cen na podobnym poziomie, czyli od ok. 160 tys. zł.