- Peugeot 308 przejdzie facelifting. Odnowiony model zacznie trafiać do salonów od jesieni
- Hatchback oraz kombi zyskają całkowicie nowy wygląd przodu, kosmetyczne zmiany w środku i kilka nowych funkcji
- Do wyboru nadal będą silniki spalinowe, w tym diesel, hybryda plug-in oraz pełny elektryk
Trzecia i obecna generacja Peugeota 308 jest produkowana od 2021 r. Choć francuski kompakt nadal wyróżnia się odważnym designem, to po czterech latach przyszedł czas na zmiany, czyli popularny facelifting.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPeugeot 308 po liftingu — co się zmieni?
Modyfikacje faktycznie objęły głównie przednią część samochodu. Peugeot 308 jako pierwszy model tej marki otrzyma podświetlane logo (pod nim ukryto radar zbliżeniowy). Cały pas przedni będzie nowy. Znikną charakterystyczne "kły" do jazdy w dzień, zastąpią je trzy smukłe "pazury" po obu stronach.
Zestaw świetlnych pasów LED podkreśli osłonę chłodnicy, która będzie w kolorze nadwozia, i wizualnie połączy ją z reflektorami. Zmodyfikowany zderzak poprawi własności aerodynamiczne, więc zmniejszył nieco zużycie paliwa lub energii.
W wyższych wersjach wyposażenia będzie można liczyć na 17- lub 18-calowe polerowane felgi aluminiowe z diamentowym szlifem. Pojawią się także nowe lakiery nadwozia znane z innych modeli marki. Hatchback zyska kolor Lagoa Blue, a kombi — Ingaro Blue.
W środku zmian jest zdecydowanie mniej. Pojawi się nowa grafika cyfrowego zestawu wskaźników, a aktualizacji oprogramowania będzie można dokonywać zdalnie, bez konieczności wizyt w serwisie. Producent podkreśla, że w 308 zastosował ponad 30 proc. materiałów pochodzących z recyklingu i odnawialnych.
Jakie silniki ma Peugeot 308 po liftingu?
Nowy Peugeot 308 nadal będzie dostępny w czterech wariantach napędów do wyboru: elektrycznym, hybrydowym typu plug-in, benzynowym z miękką hybrydą oraz wysokoprężnym.
- Elektryk: 156 KM mocy i 270 nm momentu obrotowego, akumulator 55,4 kWh (netto), zasięg do 450 km (o 34 km większy niż do tej pory), naładowanie 20-80 proc. w 32 minuty (z mocą 100 kW, w standardzie ładowarka 11 kW).
- Hybryda typu plug-in: silnik benzynowy 1.6 plus elektryczny, moc systemowa 195 KM, akumulator 17,2 kWh, zasięg w trybie elektrycznym do 85 km (WLTP), pełne naładowanie trwa 2 godz. i 5 min (z mocą 7,4 kW).
- Benzynowy: 1.2 Turbo z układem miękkiej hybrydy, 145 KM mocy, dwusprzęgłowy "automat", średnie zużycie paliwa to 5 l/100 km (WLTP).
- Diesel: 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM z ośmiobiegowym automatem.
Elektryk zyska funkcję Trip Planner do optymalnego planowania trasy z uwzględnieniem ładowania baterii. Nowy Peugeot E-308 otrzyma ponadto funkcję V2L pozwalającą na wykorzystanie jego akumulatora jako źródła energii do zasilania zewnętrznych urządzeń (o mocy 3,6 kW, adapter jest dodatkowo płatną opcją).
Kiedy nowy Peugeot 308 trafi do sprzedaży?
Przedstawiciele francuskiej marki poinformowali, że nowe modele będą dostępne od jesieni 2025 r. Ceny nie są jeszcze znane. Obecnie Peugeot 308 w wersji hatchback kosztuje od 131,5 tys. złotych, kombi jest o 5 tys. droższe.