- Do gamy modelowej Porsche dołącza kompaktowy SUV o nazwie Macan T
- Auto ma silnik 2.0 turbo, który rozwija moc 265 KM oraz generuje 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego
- Wersja "T" korzysta z nowości znanych z aktualnego Macana, zmodernizowanego latem 2021 r.
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu
Porsche Macan T - co kryje się za oznaczeniem "T"?
Litera T już od lat 60. w Porsche oznacza "Touring", ale to oznaczenie było do tej pory zarezerwowane dla linii 911 i 718. Nowy Macan T dołącza do rodziny Touringów i zdaniem firmy jest wierny duchowi 911 T z 1968 r. SUV ma pod maską dwulitrowy silnik turbo i plasuje się pomiędzy wariantami Macan oraz Macan S.
Porsche Macan T - nienajmocniejszy, ale bardzo sportowy
Przeczytaj też:
Macan T ma silnik 2.0 turbo, który rozwija moc 265 KM oraz generuje 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wpółpracuje on z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK oraz z układem napędu na cztery koła Porsche Traction Management (PTM). Macan T standardowo jest wyposażony w pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy oraz przyciskiem Sport Response na kierownicy.
Osiągi? Wersja T przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h. Porsche chwali się, że porównaniu z 2,9-litrową jednostką V6 biturbo montowaną w wariantach S i GTS zespół napędowy odmiany T nad przednią osią waży o 58,8 kg mniej, co pozytywnie wpływa na zdolność do pokonywania zakrętów. Macan T jest standardowo wyposażony w stalowe zawieszenie z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz ma o 15 mm zmniejszony prześwit. Do wyboru jest też adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z PASM i prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm. Z przodu zastosowano sztywniejsze stabilizatory, a układ Porsche Traction Management (PTM) dopasowano do właściwości jezdnych Porsche Macana T (auto preferuje napęd na tylną oś).
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPorsche Macan T - wnętrze godne nazwy Touring
"T" korzysta z nowości znanych z aktualnego Macana, zmodernizowanego latem 2021 r. Należą do nich na przykład nowa konsola środkowa z wykończeniem o wyglądzie szkła i dotykowymi panelami, a także system Porsche Communication Management (PCM) z 10,9-calowym ekranem dotykowym i nawigacją online, montowany w standardzie. Standardowe wyposażenie obejmuje również sportową, wielofunkcyjną kierownicę GT z funkcją podgrzewania oraz stoper Sport Chrono umieszczony w górnej sekcji deski rozdzielczej. Standardowe są również elektrycznie regulowane sportowe fotele, a środkowe panele przednich i zewnętrznych tylnych siedzeń mają wzór w kratkę Sport-Tex Stripe. Z kolei na przednich zagłówkach wytłoczono herb Porsche. Macan T ma również srebrne przeszycia foteli, zagłówków i kierownicy. Nakładki progów drzwi są seryjnie wykończone aluminium w kolorze czarnym i ozdobione logo "Macan T".
Porsche Macan T - subetelne zmiany stylistyczne
Nadwozie Porsche Macan T dyskretnie różni się od innych wariantów. Auto cechują elementy stylistyczne w kolorze Agate Grey Metallic, który pokrył m.in.: lakierowane wykończenie przedniego pasa, obudowy lusterek bocznych, listwy boczne, spojler dachowy oraz tylne oznaczenia. Wyposażenie seryjne obejmuje też sportowe końcówki układu wydechowego i obramowanie bocznych szyb w kolorze czarnym (wysoki połysk). Z kolei listwy boczne zdobi czarne logo "Macan T". W standardzie wersja T porusza się na 20-calowych obręczach z lekkich stopów znanych z Macana S. Tutaj są one dodatkowo lakierowane na specjalny odcień Dark Titanium. Klienci mają do wyboru 13 kolorów nadwozia.