Markę premium w Grupie Volkswagena czekają duże zmiany, także personalne. Na czele Audi już w kwietniu stanie Markus Duesmann. Były szef zakupów w BMW zastąpi na stanowisku CEO Brama Schota, który żegna się z firmą. Gdy w połowie listopada szef koncernu Volkswagena zapowiadał zmianę w Audi, podkreślał, że Duesmann „jako doskonały inżynier zrobi wszystko, żeby podnieść duży potencjał marki” i spełnić przyrzeczenie dane klientom hasłem „przewaga dzięki technice”.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNowy szef – będą zmiany
W istocie, już od dawna żaden inżynier nie kierował Audi, techniczne rozwiązania stosowane w autach tej marki ledwie różnią się od konkurencji, przewaga – owszem – była, ale kiedyś.
Zanim pojawią się pierwsze modele powstałe pod kierownictwem Duesmanna, minie trochę czasu. Ale już modele, które zostaną zaprezentowane w tym roku, podążają we właściwym kierunku – dużo elektromobilności i auto kompaktowe, którego jesteśmy bardzo ciekawi. Interesująco zapowiadają się także zmiany w designie. Krytykowane często podobieństwo modeli różnych klas ma się stopniowo zmieniać, stylistyka stanie się bardziej zindywidualizowana.
Sprawdź także: nowości Mercedesa na 2020 rok
Premiery Audi – naszym zdaniem
Audi pilnie potrzebuje modeli, które mają potencjał do sprawienia niespodzianki, i takich, które pod względem technicznym zdecydowanie wyprzedziłyby konkurencję. Z tej perspektywy postrzegamy 2020 rok jako przejściowy – z dobrymi debiutami. Których się mniej więcej spodziewaliśmy...
Galeria zdjęć
Czwarta generacja A3 technicznie podąża tropem Golfa, stylistycznie – poprzedniej generacji, czyli wygląda mniej odważne niż chcielibyśmy, ale też mniej nudno niż się obawialiśmy. Debiut w lutym, będą hybrydy i limuzyna.
Pierwszy model Audi na platformie MEB wygląda jak studium z Genewy z 2019. W pełni wykorzystuje zalety aut elektrycznych, ma wielkie wnętrze, zasięg do 500 kilometrów. Obiecywane ceny: na poziomie Q3 z TDI. Debiut latem.
Obok nowego Q3 najpopularniejsze Audi – Q5 wygląda staro, dlatego zarządzono modernizację – w stylu liftingu A4. W ofercie znajdziemy więcej miękkich hybryd, zużycie paliwa ma być obniżone o 10 proc.
Wraz z face liftingiem modelu produkowanej od 2016 r. 2. generacji Q5 pojawi się designerska wersja z dachem w stylu coupé.
Więcej niż 4 cylindry w samochodzie kompaktowym? Takie rzeczy tylko w Audi. Pięciocylindrowiec o mocy z górą 400 KM pozostaje na pokładzie. Stylistycznie sportowy kompakt różni się od A3.
SUV-y są w modzie,a SUV-y coupé – jeszcze bardziej. Audi pokaże więc pod koniec roku Q4 w wersji Sportback. To będzie drugi model Audi na platformie MEB Volkswagena. Wymiary zewnętrzne Q3, wnętrze jak w Q5.
Model studyjny brata Porsche Taycana zawrócił nam w głowie. Wersja produkcyjna będzie miała klamki, poza tym stylistycznie nic się nie zmieni. Moc: ponad 600 km.