Audi odnawia paletę modeli. Na początek – na ten rok – zapowiadane są premiery: czwartej generacji kompaktowego A3, elektrycznego Q4 w dwóch wersjach nadwoziowych i Q5 po face liftingu. Wisienką na torcie będzie spokrewnione z Porsche Tycanem ponad 600-konne Audi e-tron GT.
Markę premium w Grupie Volkswagena czekają duże zmiany, także personalne. Na czele Audi już w kwietniu stanie Markus Duesmann. Były szef zakupów w BMW zastąpi na stanowisku CEO Brama Schota, który żegna się z firmą. Gdy w połowie listopada szef koncernu Volkswagena zapowiadał zmianę w Audi, podkreślał, że Duesmann „jako doskonały inżynier zrobi wszystko, żeby podnieść duży potencjał marki” i spełnić przyrzeczenie dane klientom hasłem „przewaga dzięki technice”.
W istocie, już od dawna żaden inżynier nie kierował Audi, techniczne rozwiązania stosowane w autach tej marki ledwie różnią się od konkurencji, przewaga – owszem – była, ale kiedyś.
Zanim pojawią się pierwsze modele powstałe pod kierownictwem Duesmanna, minie trochę czasu. Ale już modele, które zostaną zaprezentowane w tym roku, podążają we właściwym kierunku – dużo elektromobilności i auto kompaktowe, którego jesteśmy bardzo ciekawi. Interesująco zapowiadają się także zmiany w designie. Krytykowane często podobieństwo modeli różnych klas ma się stopniowo zmieniać, stylistyka stanie się bardziej zindywidualizowana.
Audi pilnie potrzebuje modeli, które mają potencjał do sprawienia niespodzianki, i takich, które pod względem technicznym zdecydowanie wyprzedziłyby konkurencję. Z tej perspektywy postrzegamy 2020 rok jako przejściowy – z dobrymi debiutami. Których się mniej więcej spodziewaliśmy...
Galeria zdjęć
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.