• Renault Arkana dostępne będzie z bogatą gamą silników hybrydowych o mocy 140 KM lub 160 KM
  • Przestronne wnętrze zapewnia wystarczającą ilość miejsca w obu rzędach siedzeń, a bagażnik bez trudu pomieści urlopowy ekwipunek - w zależności od wersji jego pojemność wynosi 513 litrów lub 438 litrów
  • W Europie samochód pojawi się w sprzedaży w pierwszym półroczu 2021 roku

Pomysł Renault, żeby jedno z modniejszych nadwozi (SUV coupé) chować przed Europą i sprzedawać jedynie w Rosji, był co najmniej dziwny. Co prawda auto zbudowano na starej platformie, wykorzystywanej m.in. w Dacii Duster, ale trzeba przyznać, że nadwozie jest wyjątkowo udane, a przecież stylistyka jest głównym czynnikiem, którym kierują się klienci szukający SUV-ów w stylu coupé.

Nadwozie samochodu cechują atletyczne obłości połączone sprytnie ze smukłą linią oraz obniżającym się ku tyłowi dachem, który nadaje delikatnego, sportowego charakteru. Arkana wychodzi na przeciw standardom obowiązującym na rynku SUV-ów w Europie. Dzięki wprowadzeniu tego modelu Renault proponuje stylistykę nadwozia zarezerwowaną dotychczas dla marek premium. Ma to być pierwszy samochód tego typu oferowany poza segmentem premium.

Wnętrze nowego Renault Arkany spełnia nie tylko potrzeby osób o wysublimowanym guście i liczących na materiały wysokiej jakości, lecz także rodzin, które znajdą tu dużo miejsca dla pasażerów i na bagaże. W zależności od wybranej wersji kufer ma pojemność 513 litrów lub jako hybryda – 438 litrów).

Nowe Renault Arkana ma jedne z największych ekranów w segmencie (przed prowadzącym w zależności od wersji ma przekątną od 4,2 do 10,2 cala, a środkowy – 7-9,3 cala), a miejsce kierowcy wyposażono w zaawansowaną technikę z naciskiem na wysoką jakość i komfort.

Renault Arkana – kilka wersji hybrydowych

Do napędu samochodu przewidziano niespotykaną w tym segmencie ofertę napędów hybrydowych. Będą to odmiany E-TECH Hybrid 140 KM oraz TCe 160 z układem mild-hybrid 12V (doładowany benzyniak 1.3 TCe o mocy 140 KM lub 160 KM) . Technika E-TECH Hybrid, stosowana była już wcześniej w Clio, Capturze i Megane. Przy opracowaniu tych silników wykorzystano bogate doświadczenie grupy Renault w zakresie samochodów elektrycznych i Formuły 1.

Układ hybrydowy umożliwia ruszanie pojazdem w trybie elektrycznym i zdaniem Renault podczas jazdy w mieście aż 80 proc. przebytej trasy pokonuje się w trybie czysto elektrycznym. To z kolei przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa o około 40 proc.

Na pokładzie samochodu znajdzie się system Multi-Sense, który daje kierowcy możliwość wyboru jazdy w jednym z kilku dostępnych trybów. My Sense przeznaczony jest do codziennych przejazdów, Eco pozwala dodatkowo obniżyć zużycie paliwa, a Sport wykorzystuje równocześnie łączną moc wszystkich silników i zapewnia autu, jak najlepsze osiągi.

Renault Arkana – elektroniczni pomocnicy

Jak przystało na nowoczesny samochód na pokładzie Arkany nie mogło zabraknąć asystentów wspomagających kierowcę podczas jazdy, a jednocześnie sprawiających, że podróżowanie staje się bardziej komfortowe i bezpieczniejsze. Aktywny układ wspomagania awaryjnego hamowania wykrywa pieszych i rowerzystów ostrzega prowadzącego o niebezpiecznej sytuacji, a w razie braku reakcji z jego strony samoczynnie zainicjuje hamowanie. System działa zarówno w dzień, jak i w nocy.

Ponadto prowadzącego wspomaga system utrzymania pasa ruchu (działa powyżej 70 km/h), ostrzegania o pojeździe znajdującym się w martwym polu czy skaner znaków drogowych.

Kierowca otrzymuje również pomoc podczas manewrów na parkingu. To nie tylko zasługa przednich i tylnych czujników parkowania oraz kamery 360 stopni, lecz także asystenta, informującego o pojeździe podczas wyjeżdżania z parkingu tyłem czy systemu Easy Park Assist. Jest on przydatny zarówno podczas parkowania równoległego oraz skośnego, jak i prostopadłego. W tym przypadku za sterowanie obrotami kierownicy odpowiadają czujniki samochodu, a prowadzący operuje jedynie pedałami i skrzynią biegów.

Renault Arkana – także na sportowo

Auto będzie dostępne w różnych wersjach wyposażeniowych, wśród których wyróżniać będzie się z pewnością odmiana R.S. Line. Charakteryzuje się ona m.in. opracowanym dla tej wersji pomarańczowym lakierem Valencia oraz wystrojem w tonacji „black” z czarnymi lakierowanymi lub metalizowanymi ciemnymi elementami nadwozia, łącznie z listwą F1 inspirowaną rozwiązaniami ze świata Formuły 1.

Renault Arkana w wersji R.S. Line ma ponadto specjalny zderzak i obręcze kół z czerwonymi akcentami kolorystycznymi. Na błotniku widoczny jest emblemat R.S. Line, a z tyłu uwagę zwraca podwójna chromowana końcówka wydechu i ciemna osłona podwozia.

W jej wnętrzu znajdziemy deskę rozdzielczą oraz drzwi wykończone materiałem przypominającym karbon, a także tapicerkę, w której skórę połączono z Alcantarą i wykończono czerwonym szwem. Całość uzupełniają aluminiowe pedały, dźwignia zmiany biegów „e-shifter” (w wersjach z napędem E-TECH Hybrid) i emblematy R.S. Line.

Nowe Renault Arkana pojawi się w sprzedaży w Europie w pierwszym półroczu 2021.