Auto Świat Wiadomości Premiery Renault Sandero i Logan po liftingu, czyli zmiany przed premierą

Renault Sandero i Logan po liftingu, czyli zmiany przed premierą

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Już za kilka miesięcy Dacia zadebiutuje z nową generacją jednego ze swoich największych przebojów. W przyszłym roku zaplanowano premierę zupełnie nowego Sandero. By podtrzymać sprzedaż obecnego modelu, zafundowano mu kolejny lifting. Oto przykład w wydaniu Renault.

Renault SanderoRenault / Renault
  • Na wybranych rynkach samochody oferowane są z firmowym logo Renault czy Łady (np. Logan MCV jako Łada Largus).
  • W przyszłym roku zadebiutuje w Europie nowe Sandero spokrewnione z najnowszym Clio
  • W Brazylii przygotowano kolejny lifting obecnej wersji. Pod maską nie tylko benzynowe 1,0 l SCe i 1,6 l SCe, ale także 2,0 l o mocy 150 KM do usportowionej wersji RS 2.0

Dacia Sandero i Logan – oto modele, które bardzo dobrze znamy z naszych dróg. Znamienne, że nie wszędzie jednak występują z logo rumuńskiej marki. Na wybranych rynkach samochody oferowane są z firmowym logo Renault czy Łady (np. Logan MCV jako Łada Largus). Na dodatek oferowane są także w wersjach, których próżno szukać nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach Europy.

Brazylijski oddział Renault chwali się zmodernizowanymi Sandero, Loganem i modelami z rodziny Stepway, które do salonów trafiły pod koniec wakacji. Samochody, produkowane lokalnie w zakładach Ayrton Senna Complex w stanie Parana, zyskały nie tylko poprawiony wygląd, ale także kilka zmian technicznych.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Na zewnątrz trudno przeoczyć nowe zderzaki wraz z poprawionymi reflektorami wzbogaconymi o światła dzienne LED w kształcie litery C. Zmieniono również tylne światła, które wykonano w technice LED. Dołożono również kilka chromowanych elementów, nowe wzory 16 calowych felg i opcję z dwukolorowym nadwoziem i ochraniaczami nadkoli. Tyle i aż tyle na zewnątrz.

W środku poprawiono zaś jakość materiałów. Renault chwali się, że jedną z opcji jest skórzane wykończenie (dotyczy również boczków drzwi i kierownicy). Prócz tego pojawił się lepszy system multimedialny Media Nav Evolution z Apple Car Play i Google Android Auto. Nie zabrakło także systemów poprawiających bezpieczeństwo. Standardem we wszystkich modelach są obecnie cztery poduszki powietrzne (dwie przednie i dwie boczne) oraz dwa punkty mocowania isofix dla fotelików z tyłu. Na tym nie koniec. Renault chwali się jeszcze wzmocnieniem konstrukcji podwozia, ale nie zdradza szczegółów modyfikacji.

Na brazylijskim rynku jest w czym wybierać, jeśli chodzi o napęd. Prócz trzycylindrowego silnika 1,0 l SCe (79-82 KM) i 1,6 l SCe (115 KM – dostępny także ze skrzynią CVT)- jest jeszcze oferowany dwulitrowy motor do wersji RS. Najmocniejsza odmiana oznacza aż 150 KM do wykorzystania, co w praktyce przekłada się na sprint od 0 do 100 km/h w 8 sekund i prędkość maksymalną aż 202 km/h.

Pozostaje jeszcze wzmianka o cenach. Najtańsze Sandero Life 1.0 kosztuje 46 990 brazylijskich reali co oznacza ok 44 tys. zł. Za wersję z silnikiem 1,6 l i wyposażeniem Zen trzeba zaś zapłacić 55 990 reali, czyli ponad 52 tys. zł. Najdroższe w gamie jest oczywiście usportowione Sandero RS, co oznacza wydatek prawie 70 tys. reali czyli ok 65 tys. zł.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków