Źródłem napędu nowego modelu jest układ hybrydowy złożony z benzynowego silnika czterocylindrowego o pojemności 1,4 l i mocy 150 KM oraz elektrycznego motoru generującego moc 85 kW (115,6 KM). Do tego dochodzi zestaw litowo-jonowych akumulatorów magazynujących energię o pojemności 13 kWh. Łączna moc systemu to 245 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm pozwalają na przyspieszanie do „setki” w 7,4 s oraz osiąganie maksymalnej prędkości 217 km/h. Seat obiecuje przy tym zasięg w trybie czysto elektrycznym przekraczający 50 km oraz emisję CO2 na poziomie zaledwie 50 g/km (w cyklu WLTP).
Kierowca będzie mieć do wyboru kilka trybów pracy układu hybrydowego, dopasowanych do bieżących wymagań, w tym nastawione na maksymalną wydajność i osiągi lub ekonomiczne spalanie. Akumulatory będzie można ładować zarówno podczas jazdy, jak i przy wykorzystaniu tradycyjnej sieci elektrycznej.
Seat Tarraco FR PHEV – sportowy akcent
Wersja FR w gamie modelu ma najbardziej dynamiczny styl. Decydują o tym m.in. poszerzone nadkola, większy tylny spoiler, seryjne 19-calowe alufelgi (w opcji dostępne będą 20-calowe) oraz tylne światła zainstalowane na całej szerokości klapy bagażnika. Specjalnie dla tego modelu wprowadzono też nowy kolor nadwozia – Fura Grey.
Wnętrze, nastawione na komfort pasażerów, wyróżnia się najnowszą odsłoną systemu multimedialnego z dotykowym ekranem o przekątnej 9,2 cala oraz kubełkowymi sportowymi fotelami z elektryczną regulacją ustawień dla kierowcy i pasażera. W wyposażeniu znajdą się takie elementy jak Trailer Assist wspomagający manewrowanie z przyczepą, a także nowy układ ogrzewania postojowego.
Auto oficjalnie zadebiutuje podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie. Seryjna produkcja Seata Tarraco FR PHEV wystartuje w połowie przyszłego roku w macierzystych zakładach Volkswagena w Wolfsburgu. SUV-a z napędem PHEV będzie można zamówić także z innymi pakietami wyposażeniowym.