Prototyp tego auta został zaprezentowany w Genewie na stoisku szkoły Espera Sbarro, która przy współpracy działu stylistycznego Citroena zaprojektowała ten pojazd. Wywodzący się z nowego sportowo-użytkowego modelu C-Crosser koncept, jest wyposażony w trzy mosty i sześć kół, które na wzór pierwszych samochodów gąsienicowych umożliwiają poruszanie się w bardzo trudnych warunkach (śnieg, piasek, błoto).

Cruise Crosser jest zauważalny, dzięki pomarańczowemu kolorowi, niezależnie od otoczenia. Posiada szeroką, otwartą przestrzeń z tyłu umożliwiającą przewożenie dodatkowych pasażerów (składany trzeci rząd) oraz zapewniającą dużą pojemność ładunkową. Otwierana szyba tylnej klapy ułatwia załadunek, a schodki z obydwu stron umożliwiają łatwy dostęp do tylnej części samochodu.

Wnętrze Cruise Crossera dorównuje jego zewnętrznej stylizacji. Skórzane siedzenia (w 1 i 2 rzędzie) zostały zaprojektowane w nowoczesnym stylu high-tech. Ładny wygląd wnętrza uzupełniają elementy w kolorze karoserii umieszczone w obramowaniu siedzeń, w desce rozdzielczej i panelach drzwi.

Głównym założeniem auta miało być bezpieczeństwo i komfort podróżujących w szczególnie trudnych warunkach. Na górskich drogach lub w terenie o nierównej nawierzchni Cruise Crosser oferuje trzeci elektryczny most zapewniający doskonałą sterowność. Osłony wspomagające umieszczone z tyłu ułatwiają manewry w przypadku zapadania się w piasku.

Zgodnie z polityką marki Citroen w zakresie zmniejszania zużycia paliwa i emisji CO2 Cruise Crosser jest prototypem samochodu z napędem hybrydowym, złożonym z wysokoprężnego silnika spalinowego oraz silnika elektrycznego wbudowanego pod podłogą przestrzeni ładunkowej. Trzeci zestaw kół, wykorzystywany doraźnie jako wspomaganie czterech pozostałych kół pędnych w sytuacji, gdy pojazd porusza się po bardzo trudnej nawierzchni kamienistej, po piasku lub błocie, zapewnia lepszą sterowność. Napęd elektryczny włączony samodzielnie umożliwia jazdę w cichym i przyjaznym dla środowiska trybie "ZEV" (Zero Emission Vehicle).