Chiński koncern nie ukrywa, że jego celem jest szybki debiut na rynku amerykańskim, co ma nastąpić w 2011 roku. W chińską firmę BYD Auto zainwestował także sławny Warren Buffet, który za 230 mln USD kupił 10% akcji firmy.

Dwie duże prezentacje oraz liczne działania marketingowe producenta, m.in. zapowiedź obsługi tegorocznej konferencji klimatycznej w Kopenhadze, przyczyniły się do szybkiego rozpowszechnienia informacji o innowacyjnym projekcie. Co już wiadomo o elektrycznej E6? Pojazd ma wymiary (mm) 4554x1822x1630, natomiast rozstaw osi mierzy 2 830 mm. Modelem najbardziej zbliżony wymiarami jest Citroen C4 Grand Picasso.

BYD E6 Foto: Onet
BYD E6

Najważniejszym elementem auta jest jednak napęd. W przypadku E6 producent zapowiada wprowadzenie do oferty aż czterech wariantów, z czego dwa będą miały dwa silniki napęd na cztery koła. Do wyboru będą konfiguracje: 75 kW (przód), 160 kW (przód), 75 kW + 40 kW (4x4) oraz 160 kW + 40 kW (4x4). W zależności od napędu masa auta będzie wynosić od 2020 do 2175 kg. Pieciomiejscowe nadwozie będzie miało tylko 375 kg ładowności. W zależności od konfiguracji, pojazd będzie oferował różne osiągi. Najmocniejsza wersja ma przyspieszać do 100 km/h w czasie 9,2 sekundy i rozwijać prędkość 185 km/h. Najsłabsza będzie rozpędzać się do 140 km/h.

BYD E6 Foto: Onet
BYD E6

BYD E6 będzie wyposażony w "baterie żelazne", które są tańsze niż baterie litowo-jonowe. Ich ogromną zaletą jest nietoksyczność i możliwość recyclingu, czyli dodatkowe elementy wpływające na ekologię. Ładowanie baterii z gniazdka domowego jest dość powolne (9-10 godzin), ale przy użyciu specjalnej stacji będzie można "zatankować" 80% baterii w ciągu zaledwie 15 minut. Według wstępnych danych, zasięg auta wyniesie 300 km, co przy teoretycznej żywotności akumulatorów obliczonej na 2 000 ładowań, daje przebieg 600 000 km.

BYD E6 Foto: Onet
BYD E6

Nie pojawiły się jeszcze żadne informacje o ewentualnej sprzedaży modeli marki BYD Auto w Polsce, pomimo że holenderska spółka, odpowiedzialna za dystrybucję w Europie, prowadzi już rozmowy w Czechach i na Słowacji.