Torową wersję Supry zaprojektowaną specjalnie z myślą o serii wyścigów w klasie GT4 Toyota zaprezentowała oficjalnie pod koniec 2019 r., a dostawy do zawodowych zespołów rozpoczęły się kilka miesięcy później. Od tamtej pory, w ciągu niespełna dwóch lat 50 egzemplarzy opracowanego przez Toyota GAZOO Racing Europe modelu trafił do klientów na całym świecie. Toyota informuje, że GR Supra GT4 wystartowała w tym czasie w ponad 250 wyścigach, notując 36 zwycięstw w swojej klasie i 78 razy zaliczając inne stopnie podium. Osiągnięcia te stały się pretekstem do zbudowania specjalnej serii limitowanej tej wyścigówki.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Toyota GR Supra GT4 50 Edition – cechy szczególne

W odróżnieniu od "podstawowych" wersji lakierowanych na biało modele limitowane mają nadwozie w kolorze czerwonym z dodatkowymi, złotymi oznaczeniami "50 Edition" umieszczonymi na przednich błotnikach oraz na dachu, a we wnętrzu na kokpicie, po stronie pasażera. Co ważne, poza kubełkowym fotelem kierowcy ze sportową, 6-punktową uprzężą w modelu znajdziemy także taki sam fotel dla pasażera. Obydwa spełniają standardy FIA, podobnie jak obowiązkowa klatka bezpieczeństwa.

Resztę rozwiązań 50 Edition dzieli ze znaną już odsłoną Supry GT4. Oznacza to m.in. przedni splitter i tylne skrzydło wykonane z kompozytu z włókna naturalnego, co pomaga utrzymać masę na poziomie zaledwie 1350 kg, czyli o prawie 150 kg mniej niż w przypadku Supry seryjnej, dopuszczonej po ruchu po zwykłych drogach, kokpit z włókien węglowych i specjalną, wyścigową kierownicę, a do tego zawieszenie wielowahaczowe, regulowane amortyzatory wyścigowe KW, sześciotłoczkowe zaciski Brembo i stalowe tarcze 390 mm z przodu oraz czterotłoczkowe zaciski i tarcze 335 mm z tyłu, oraz 18-calowe koła OZ.

Toyota GR Supra GT4 50 Edition – potężna moc

Pod maską GR Supry GT4 50 Edition pracuje pochodząca z seryjnej Supry trzylitrowa, turbodoładowana (pojedyncza turbina typu Twin-Scroll) rzędowa szóstka, którą "podkręcono" z 335 do 430 KM i zwiększono moment z 500 do 650 Nm. Potencjał ten jest przekazywany na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni z łopatkami do zmiany przełożeń przy kierownicy i wyczynowego, mechanicznego dyferencjału o ograniczonym poślizgu.

Jak wspominaliśmy, powstanie tylko sześć egzemplarzy 50 Edition, z których tylko dwa trafią do Europy w cenie 175 tys. euro netto za sztukę.