Ssangyong Actyon

Najnowszy model Actyon jest najmniejszą terenówką w gamie koreańskiej marki na polskim rynku (4,45 m długości, 1,88 m szerokości, 1,73 m wysokości). Nazwa nowego modelu to połączenie dwóch słów "akcja" i "młodość".

Agresywna i zarazem sportowa linia Actyona nawiązuje do stylistyki aut coupe. Dynamiczny jest przód z ostrymi liniami reflektorów, który komponuje się z 16-calowymi felgami. Natomiast tył auta jest dużo bardziej spokojny i łagodny. Wnętrze zostało zaprojektowane głównie z myślą o ergonomii, tak by kierowca nie tracił czasu na szukanie podręcznych schowków, przycisków i przełączników. W standardowym ustawieniu foteli, wnętrze Actyona mieści 5 osób. Możliwość częściowego złożenia (60%) tylnej kanapy, pozwala wygodnie przewieźć trzy osoby i dodatkowo niewymiarowy bagaż (np. rower lub deska snowboardowa).

Wśród wyposażenia, poza typowymi systemami jak ABS, ESP czy EBD, warto zwrócić uwagę na układ ARP, który zapobiega wywróceniu się pojazdu, oraz HDC, który kontroluje zjazd ze stromych zboczy.

Za napęd Actyona odpowiada jeden z najmocniejszych w swojej klasie silników wysokoprężnych - XDi 200 XVT o mocy 141 KM o momencie obrotowym 310Nm. System common-rail trzeciej generacji umożliwia automatyczny wtrysk paliwa do komory silnika pod wysokim ciśnieniem i bardzo dokładnie dawkuje je do cylindrów.

Cena Actyona jest uzależniona od jego wersji: Base 200 Xdi kosztuje 88.800 zł, Comfort 200 Xdi - 93.300 zł, Elegance 200 Xdi - 99.900 zł, zaś Elite 200 Xdi - 117.300 zł.

Ssangyong Actyon Sports

Nieznacznie większy od Actyona (4,96 m długości, 1,9 m szerokości, 1,75 m wysokości), Actyon Sports, następca Musso Sports, jest modelem o nadwoziu typu pickup. Moda na pickupy w naszym kraju, która jest następstwem specyficznego prawa podatkowego, spowodowała, że również Ssangyong powrócił do rywalizacji w tym segmencie.

Przód auta jest identyczny do Actyona, a więc dość agresywny, natomiast tylna paka ma zapewnić jak najwięcej funkcjonalności. Podobnie z wnętrzem, dzięki czemu Actyon Sports, jako jeden nielicznych modeli dysponuje dość okazałą i komfortową kabiną pasażerską. Otwarta przestrzeń bagażowa pozwala na przewóz dużych, niewymiarowych przedmiotów, takich jak motocykl, narzędzia do pracy czy sprzęt sportowy.

Choć wyposażenie nie jest może tak okazałe jak w Actyonie, to jednak jak na pickupy prezentuje się całkiem przyzwoicie. ABS, EBD, podgrzewana przednia szyba, elektryka szyb, poduszki powietrzne to tylko nieliczne pozycje z listy, które mają zapewnić podróżującym nie tylko bezpieczeństwo, ale i komfort. Pod maską pracuje ten sam dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 141 KM.

Ceny Actyona Sports zaczynają się od 89.900 zł za wersję Base 2WD oraz 97.900 zł za wersję Base 4WD. Comfort 4WD kosztuje 103.900 zł, zaś Elegance 4WD - 115.900 zł.

Ssangyong Rexton II

Znany już dłużej na naszym rynku model Rexton został poddany liftingowi. Jednak ciężko tu mówić o jakichś rewolucyjnych zmianach, prędzej po prostu o odświeżeniu poprzedniej generacji. Modyfikacje dotknęły przede wszystkim przednią część auta, jego reflektory oraz zderzak. Jego wymiary wynoszą 4,72 m długości, 1,87 m szerokości oraz 1,76 m wysokości (1,83 m z relingami dachowymi).

We wnętrzu postawiono przede wszystkim na funkcjonalność oraz komfort podróżujących. Zapewnić mają to m.in. pamięć ustawienia fotela kierowcy dla trzech osób, elektrycznie sterowane i składane lusterka boczne, pięciostopniowe podgrzewanie przednich siedzeń, praktyczne siatki i schowki w ścianach bocznych bagażnika. Ponadto bagażnik dzięki niskiej krawędzi załadunku oraz standardowej objętości wynoszącej 935 litrów pozwoli na przewóz sporej liczby nawet niewymiarowego bagażu.

Rexton II jest wyposażony w pięciocylindrowy silnik diesla o pojemności 2,7 litra i mocy 186 KM. Zastosowany w silniku system common-rail trzeciej generacji znacznie obniża zużycie paliwa, a także redukuje poziom emisji szkodliwych spalin o 20%. W cyklu mieszanym Rexton II spala 8,6 l oleju napędowego na 100 kilometrów. Rexton II wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów T-Tronic z pięcioma biegami do przodu i dwoma do tyłu oraz adaptacyjny program zmiany biegów Lock-up.

Rexton II dostępny jest w dwóch wersjach wyposażeniowych. Elite kosztuje 172.900 zł, zaś Premium 191.900 zł.

Wszystkie samochody SsangYong objęte są 3-letnią lub na 100.000 km gwarancją oraz gwarancją na perforację nadwozia na 6 lat.