Tym razem pora na dość spore kombi. Spore - oznacza samochód większy od obecnie oferowanego Passata. ID. Space Vizzion, według danych podawanych przez Auto Bild, (w oficjalnych materiałach koncernu brak informacji o wymiarach konceptu) jest dłuższy niemal o 20 cm od niemieckiego kombi klasy średniej. Elektryk liczy bowiem 4,96 m długości, 1,9 m szerokości i 1,53 m wysokości. Niemało.

Sam Volkswagen określa swój samochód jako połączenie zalet aut Gran Turismo (aerodynamika) i SUV-a (przestronność). Opór powietrza wynosi zaledwie 0,24. Niezły wynik to zasługa m.in. konstrukcji przedniej części nadwozia ze specjalnie przygotowanymi otworami (nie tylko wygląda ale i funkcjonalność), szczelinami (m.in. między reflektorami) i innymi elementami nadwozia, zaprojektowanymi tak, by uzyskać jak najlepszy przepływ strumieni powietrza do tylnej części auta. 

Zapewne aerodynamika nie będzie szczególnym argumentem dla potencjalnych nabywców. Szybciej sprawdzą oni zasięg ,niż wartość Cx. W przypadku konceptu mogą liczyć na razie na obietnice. A Volkswagen obiecuje nawet 590 km zasięgu (cykl WLTP), bazując na akumulatorze o pojemności 82 kWh. Pod maską, a ściślej pod karoserią, układ napędowy 4Motion i silnik o łącznej mocy 250 kW. Tyle wystarczy, by uzyskać sprint do "setk" w zaledwie w 5,4 sekundy.

W kabinie króluje styl kojarzony przede wszystkim z Teslą, co oznacza duży ekran w centralnej części konsoli. Wyświetlacz o przekątnej 15,6” przyda się do zarządzania pokładowymi urządzeniami. Nie zabrakło także niewielkiego ekranu na wprost kierowcy. Volkswagen wspomina także o projekcie ID. Light, czyli interaktywnym pasie świetlnym pomiędzy przednimi słupkami. Nie mogło też zabraknąć wątku ekologicznego. Tapicerkę ze sztucznej skóry Apple Skin wykonano z użyciem odpadów powstających podczas produkcji soku jabłkowego (pewnie rodzimi twórcy cydru znajdą nową szansę biznesową). Na tym nie koniec. Firma zrezygnowała z chromowanych elementów. Zamiast niego imitacja w postaci odpowiedniego lakieru.

Na seryjną odmianę trzeba będzie jeszcze poczekać. Volkswagen zapowiada rozpoczęcie sprzedaży nowego modelu elektrycznego pod koniec 2021 roku.