• Silniki o mocy od 90 do 199 KM i 112-konna wersja elektryczna
  • Sprzedaż samochodu rozpocznie się na przełomie 2019 i 2020 roku

Volkswagen T6.1 – taką terminologię nazewnictwa przyjął koncern z Wolfsburga dla zmodernizowanego modelu, by podkreślić jego multimedialność i znacznie szerszą ofertę elektronicznych systemów wspomagających kierowcę. Na zewnątrz najbardziej rzucającym się w oczy nowym elementem jest grill, który w T6 jest teraz znacznie większy. Zmienił się też kształt reflektorów, ze światłami dziennymi LED o kształcie identycznym, jak w innych najnowszych Volkswagenach. 

We wnętrzu pojawiła się całkowicie nowa deska rozdzielcza. Volkswagen postawił na nowy system informacyjno-rozrywkowy MIB3, dzięki któremu auto cały czas pozostaje online. Oprócz tego facelifting przyniósł dodatkowe systemy wspomagające kierowcę oraz opcjonalny cyfrowy kokpit (analogowe zegary zostały zastąpione dużym kolorowym wyświetlaczem). Silnik 2.0 TDI w wariantach mocy 90 i 110 KM przeszedł modyfikację. We współpracy z firmą ABT powstała również elektryczna wersja T6.1, której zasięg ma wynosić maksymalnie 400 km. 

W porównaniu z poprzednią odmianą wnętrze T6.1 robi wrażenie bardziej uporządkowanego i bardziej zorientowanego na kierowcę. Oznacza to przede wszystkim mniej przycisków i klawiszy, a także centralny panel deski rozdzielczej zwrócony delikatnie w stronę prowadzącego. System MIB3 oznacza zastosowanie większego dotykowego ekranu. Kierownica została od dołu spłaszczona. Cały kokpit auta sprawia wrażenie bardziej dopracowanego, a aluminiowa listwa poprowadzona poniżej linii zegarów dodaje wnętrzu szlachetnego charakteru. 

Volkswagen T6.1 - nowe multimedia

T6.1 to po poliftingowym Passacie drugie auto koncernu VW z nowym systemem Infotainment MIB3, który występuje w dwóch wersjach. Discover Media ma 8-calowy wyświetlacz, a Discover Pro – 9,2-calowy. Poza podstawową odmianą, która będzie dysponowała systemem MIB2, wszystkie T6.1 będą miały na pokładzie kartę SIM, dzięki której będzie można korzystać z aplikacji jak Google Maps czy Spotify. System telematyczny będzie miał również możliwość głosowej obsługi. 

Przy okazji liftingu Volkswagen zdecydował się zastosować w T6.1 elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, dzięki czemu otworzyła się droga do wyposażenia samochodu w zupełnie nowe systemy asysty. Seryjnie auto będzie teraz posiadało m.in. asystenta przeciwdziałającego podmuchom bocznego wiatru, który znany jest już z większego Craftera. Poza tym na pokładzie będziemy mogli znaleźć asystentów parkowania, utrzymywania wybranego pasa ruchu, manewrowania z przyczepą czy wyjeżdżania tyłem z równoległych miejsc parkingowych. W zależności od wersji i wyposażenia nowe T6.1 będzie mogło pociągnąć przyczepę o DMC 2500 kg.

W przypadku dostawczych wersji VW zdecydowało się podnieść standard podstawowej wersji wyposażeniowej. W poliftingowym modelu zawsze znajdziemy więc centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, nowe reflektory H7, oświetlenie wnętrza LED, radio z bluetoothem, a także gniazdko 230 V. Dłuższe przedmioty (do 2,8 m, w wersji z długim rozstawem osi do 3,3 m) będzie można również transportować wsuwając je pod siedzenie przedniego pasażera. 

Volkswagen T6.1 - kiedy w salonach?

Sprzedaż Volkswagena T6.1 rozpocznie się dopiero na przełomie 2019/2020 roku. Auto będzie wyposażone wyłącznie w rodzinę silników 2.0 TDI o mocach 90, 110, 150 i 199 KM. W wyposażeniu opcjonalnym wersji 150-konnej będzie skrzynia DSG (standard przy najmocniejszym wydaniu T6.1). Napęd 4Motion będzie opcjonalny. Z oferty znikają jednostki benzynowe.

Wersja elektryczna auta będzie wyposażana w silnik o mocy 112 KM. W ofercie znajdą się dwa pakiety akumulatorów o pojemności 38,8 oraz 77,6 kWh. Topowa odmiana ma przejeżdżać na jednym ładowaniu baterii do 400 km. 

Przy okazji prezentacji T6.1 Volkswagen przypomniał wszystkie dotychczasowe generacje swojego rynkowego szlagieru, którego historia rozpoczęła się w 1950 roku.