W tekście i zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Renault Arkana E-Tech full hybrid – SUV w stylu coupe
Auto ma mocno obniżającą się linię dachu, więc wyczuwa się sportową stylistykę. Takie postrzeganie to również zasługa wznoszącej się ku tyłowi linii bocznych okien. Sportowe cechy wyczuwamy również z przodu, gdzie efektowne "kły" dziennych świateł są przedłużeniem reflektorów, a jednocześnie współgrają z dużym wlotem powietrza w zderzaku. Jak przystało na SUV-a, Renault Arkana ma powiększony prześwit, czarne plastikowe nakładki na nadkolach oraz osłony progów pod zderzakami.
Renault Arkana E-Tech full hybrid – rodzinna funkcjonalność
Samochód nie tylko efektownie wygląda, lecz także jest praktyczny. Część pasażerska okazuje się przestronna w obu rzędach siedzeń, a prowadzący ma komfortową pozycję za kierownicą. Atutem jest również łatwa obsługa urządzeń pokładowych za pośrednictwem dotykowego ekranu o przekątnej 9,3 cala. Rodzinnym wyjazdom powinien sprostać bagażnik o pojemności 480 l (po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1278 l).
Renault Arkana E-Tech full hybrid – benzyniak z elektrycznym wspomaganiem
Arkana E-Tech to hybryda, w której wykorzystano aż trzy silniki – benzynowy oraz dwa elektryczne. Pierwszy z nich generuje 94 KM i 148 Nm, mocniejsza jednostka elektryczna produkuje 49 KM i 205 NM, a słabsza – 20 KM i 50 Nm. Współpraca tych motorów skutkuje układem hybrydowym o łącznej mocy 143 KM. Dzięki tym parametrom samochód rozpędza się do "setki" po 10,8 s, a maksymalnie można nim jechać 172 km/h. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie zaledwie 4,8 l/100 km (cykl WTLP). Standardem jest automatyczna skrzynia biegów.