W tekście i zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Renault Arkana E-Tech full hybrid – SUV w stylu coupe
Nowy model Renault ma mocno obniżającą się linię dachu, więc wyczuwa się sportową stylistykę. Takie postrzeganie to również zasługa wznoszącej się ku tyłowi linii bocznych okien. Sportowe cechy wyczuwamy również z przodu, gdzie efektowne "kły" dziennych świateł są przedłużeniem reflektorów, a jednocześnie współgrają z dużym wlotem powietrza w zderzaku. Jak przystało na SUV-a, który ucieleśnia terenowe atrybuty Renault Arkana E-Tech ma powiększony prześwit, czarne plastikowe nakładki na nadkolach oraz osłony progów pod zderzakami.
Renault Arkana E-Tech full hybrid – rodzinna funkcjonalność
Samochód nie tylko efektownie wygląda, lecz także jest praktyczny. Część pasażerska okazuje się przestronna w obu rzędach siedzeń, a prowadzący każdego wzrostu ma komfortową pozycję za kierownicą. Atutem jest również łatwa obsługa urządzeń pokładowych za pośrednictwem dotykowego ekranu o przekątnej 9,3 cala. Podczas rodzinnych wyjazdów docenimy bagażnik o pojemności 480 l (po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1278 l).
Renault Arkana E-Tech full hybrid – benzyniak z elektrycznym wspomaganiem
Arkana E-Tech to hybryda, w której wykorzystano aż trzy silniki – benzynowy oraz dwa elektryczne. Pierwszy z nich generuje 94 KM i 148 Nm, mocniejsza jednostka elektryczna produkuje 49 KM i 205 NM, a słabsza – 20 KM i 50 Nm. Współpraca tych motorów skutkuje układem hybrydowym o łącznej mocy 143 KM. Dzięki tym parametrom samochód rozpędza się do "setki" po 10,8 s, a maksymalnie można nim jechać 172 km/h. Co istotne, producent deklaruje średnie spalanie na poziomie zaledwie 4,7-4,8 l/100 km. Z hybrydowym napędem współpracuje automatyczna skrzynia biegów.