Renault Captur od początku swojego rynkowego życia należy do najchętniej wybieranych modeli z gamy francuskiego producenta. Oferowana w latach 2013-2019 pierwsza generacja auta znalazła uznanie u 1,5 mln klientów na całym świecie. Obecnie w salonach samochodowych gości już druga generacja tej udanej konstrukcji – większa, nowocześniejsza i wykończona lepszej jakości materiałami. Ta oferowana jest od 2019 r. i zwraca uwagę nie tylko przestronniejszym nadwoziem, lecz także gruntownie przeprojektowanym wnętrzem.

Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid
Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid

Renault Captur – mały, ale przestronny i z dużym bagażnikiem

Wraz z wprowadzeniem drugiej generacji Renault Captur zyskał znacznie większe i przestronniejsze nadwozie. Obecny model ma długość 4227 mm, szerokość 1797 mm i wysokość 1576 mm. To oznacza, że długość auta zwiększyła się w stosunku do poprzednika o 11 cm. Minimalnie wydłużony został natomiast rozstaw osi, który teraz ma 2639 mm. Wszystko to sprawia, że Capturem spokojnie może podróżować nawet czworo pasażerów o wzroście 180 cm. Wydłużenie auta pozytywnie przełożyło się także na ilość miejsca w bagażniku. Do kufra zapakujemy od 422 l (od 536 l po przesunięciu tylnej kanapy regulowanej w zakresie 16 cm) do 1275 l po złożeniu siedzeń. Mniejsze możliwości transportowe ma jedynie Captur hybryda plug-in, która w zależności od położenia tylnej kanapy mieści minimalnie 265/379 l.

Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid
Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid
Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid

Renault Captur – źródła napędu

Gamę napędową obecnej generacji Renault Captura tworzą wyłącznie jednostki benzynowe. Alternatywą dla diesli mają być wersja z fabrycznie montowaną instalacją gazową LPG oraz hybryda plug-in, która w trybie czysto elektrycznym w warunkach miejskich pozwala pokonać 54-65 km (WLTP), a w trybie mieszanym 46-50 km (WLTP).

  • TCe 90: 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 999 cm3 uzyskujący moc 67 kW (90 KM) przy 4600 obr./min. Moment obrotowy: 160 Nm przy 2000 obr./min. Skrzynia biegów: manualna 6b. Prędkość maksymalna: 168 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 14,0 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP): 5,8-6,2 l/100 km.
  • TCe 100 LPG: 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 999 cm3 uzyskujący moc 67 kW (90 KM) przy 4800 obr./min przy zasilaniu benzyną i 74 kW (100 KM) przy 4600 obr./min przy zasilaniu gazem. Moment obrotowy: 160 Nm przy 2100 obr./min przy zasilaniu benzyną i 170 Nm/2000 obr./min przy zasilaniu gazem. Skrzynia biegów: manualna 6b. Prędkość maksymalna: 173 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 13,0 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP): 5,8-6,3 l/100 km (benzyna), 7,5-8,1 l/100 km (gaz).
  • TCe 140/TCe 140 EDC: 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1332 cm3 uzyskujący moc 103 kW (140 KM) przy 4600 obr./min. Moment obrotowy: 260 Nm przy 1750 obr./min. Skrzynia biegów: manualna 6b/automatyczna EDC 7b. Prędkość maksymalna: 196 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3/9,2 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP): 5,7-6,1/5,8-6,3 l/100 km.
  • TCe 160 EDC: 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1332 cm3 uzyskujący moc: bd. Moment obrotowy: bd. Skrzynia biegów: automatyczna EDC 7b. Prędkość maksymalna: 204 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP): bd.
  • E-Tech 160 hybryda plug-in: 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 uzyskujący moc 68 kW (91 KM) przy 5600 obr./min (silnik elektryczny 49 kW (66 KM) przy 2283-7000 obr./min). Moment obrotowy: 144 Nm przy 3200 obr./min (silnik elektryczny 205 Nm przy 200-1677 obr./min). Skrzynia biegów: automatyczna multi-mode. Prędkość maksymalna: 173 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym); przyspieszenie 0-100 km/h: 10,1 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP): 1,4-1,7 l/100 km.
Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat
Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur – wersje wyposażeniowe

Nabywcy crossovera Renault Captur mają do wyboru trzy wersje wyposażeniowe. Podstawową jest Zen, dostępna wyłącznie dla aut z silnikami TCe 90, TCe 100 LPG oraz TCe 140. Standardem dla tej linii są m.in. przednie, boczne i kurtynowe (przód/tył) poduszki powietrzne, klimatyzacja manualna, kierownica pokryta skórą ekologiczną, przednie i tylne światła Full LED "Pure Vision", kolorowy wyświetlacz 4,2" zamiast tradycyjnych zegarów analogowych, system Easy Link z ekranem 7" oraz łącznością Bluetooth i obsługą Apple CarPlay/Android Auto, regulowane elektrycznie szyby z przodu i z tyłu.

Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid

Osoby, którym zależy na większym komforcie i wygodzie, powinny zainteresować się bogatszą wersją Intens. Ta jako jedyna łączona jest ze wszystkimi silnikami dostępnymi w modelu Renault Captur. W porównaniu z bazową wersją Zen dodatkowo zyskujemy np. klimatyzację automatyczną, dwukolorowe nadwozie, chromowane listwy na drzwiach przy szybach, 17-calowe felgi aluminiowe, tapicerkę materiałową z elementami ze skóry ekologicznej, czujnik deszczu, kartę Renault Hands Free, system wspomagania parkowania tyłem, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne oraz większy, 7-calowy wyświetlacz cyfrowy w miejscu zegarów analogowych.

Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid

Topową linią Renault Captura jest R.S. Line, którą mogą wybrać klienci decydujący się na auta z silnikami od TCe 140/TCe 140 EDC wzwyż. Bez dopłaty znajdziemy w niej takie elementy jak: hamulec automatyczny z funkcją Auto-Hold, aluminiowe nakładki pedałów, przedni zderzak ze specjalną aerodynamiczną listwą F1, sportową, skórzaną kierownicę pokrytą perforowaną skórą z logo R.S., 18-calowe felgi aluminiowe.

Renault Captur – od 2021 roku także jako R.S. Line Foto: Renault
Renault Captur – od 2021 roku także jako R.S. Line

Aby wyróżnić hybrydę plug-in, Renalut stworzyło dwie dodatkowe wersje wyposażeniowe, tj. Intens E-Tech oraz R.S. Line E-Tech, które bazują na swoich odpowiednikach dostępnych w przypadku standardowych źródeł napędu i różnią się od nich szczegółami.

Renault Captur – koszt zakupu

Myśląc o zakupie nowego Renault Captura trzeba przygotować się na wydatek ponad 75 tys. zł. Najtańsza jest wersja TCe 90 Zen, która kosztuje 76 400 zł. Jeśli chcemy pozostać przy tej linii wyposażenia, ale zależy nam na lepszych osiągach, możemy zdecydować się również na model TCe 100 LPG w cenie od 78 400 zł oraz TCe 140, którego cena startuje od 85 400 zł.

Niewiele mniej, bo 83 900 zł, zapłacimy za TCe 90 Intens. Wersja z fabryczną instalacją gazową jest o 2 tys. zł droższa, a TCe 140 kosztuje już o 9 tys. zł więcej (92 900 zł). Dopłacając kolejne 7 tys. zł możemy cieszyć się komfortem, jaki zapewnia przekładnia automatyczna (TCe 140 EDC: 99 900 zł). Najdroższym modelem w wersji wyposażeniowej Intens jest hybryda plug-in, która kosztuje od 134 400 zł.

Najdroższa w zakupie jest oczywiście topowa linia R.S. Line, która wymaga już wyłożenia 99 400 zł (TCe 140). Za 108 400 zł można stać się właścicielem TCe 160 EDC w wersji R.S. Line, natomiast na hybrydę plug-in z najbogatszym wyposażeniem seryjnym trzeba przeznaczyć minimum 140 900 zł.