Chyba nie muszę nikogo przekonywać, że Volkswagen Touran to funkcjonalne auto rodzinne, oferujące przestronne wnętrze oraz wysoki komfort podróżowania. Warto wspomnieć o tym, że nowy kompaktowy van Volkswagena został zbudowany na modułowej platformie MQB. Co dzięki temu uzyskano?

Nowe proporcje samochodu, dzięki czemu zwiększono rozstaw osi, a co za tym idzie - podróżujący w drugim rzędzie nie powinni narzekać na brak miejsca na nogi. Co ciekawe nowy Touran jest dłuższy od poprzednika o 13 cm, a jednocześnie jest od niego lżejszy o 62 kg.

Mniejsza masa ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa, które w przypadku nowego Volkswagena Tourana zredukowano nawet o 19 %. Nie jest to spowodowane jedynie niższą masą auta, bowiem w nowym vanie zredukowano współczynnik oporu powietrza Cx do wartości 0,296 - to w przypadku vana bardzo dobry wynik.

Pod maską nowego Volkswagena Tourana będzie mógł pracować jeden z trzech silników benzynowych o mocy od 110 do 180 KM, oraz jeden z trzech silników wysokoprężnych o mocy od 110 do 190 KM.

Według danych producenta najtańszy model z dieslem Touran 1.6 TDI o mocy 110 KM wyposażony w 7-biegową przekładnię DSG ma zużywać średnio 4,1 l/100 km.

"Gdy 7-miejscowy van, jak nowy Touran 1.6 TDI o mocy 110 KM awansuje do grona aut zadowalających się 4 litrami paliwa na 100 km, możemy mówić o kamieniu milowym w dziedzinie zrównoważonego rozwoju" – twierdzi dr Heinz-Jakob Neußer.

Natomiast w przypadku silników benzynowych, najoszczędniejszą jednostką napędową (oczywiście według danych producenta) jest Touran 1.4 TSi wyposażony w 7-biegową skrzynię DSG - zużywający średnio 5,4 l/100 km.

Nowy Volkswagen Touran będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia - Trendline, Comfortline oraz Highline.

W wersji podstawowej Trendline standardowo otrzymamy:

- klimatyzację

- fotele w systemie Flod-Flat (fotele 2. rzędu po złożeniu chowają się w podłodze)

- 9. poduszek powietrznych

- system mocowania fotelików Isofix

- system radiowy Composition Touch

- elektrycznie sterowany hamulec postojowy

Wersja Comfortline w porównaniu z wersją podstawową zostanie wzbobacona o:

- system front assist z funkcją awaryjnego hamowania

- radio Composition Colour z odtwarzaczem CD ukrytym w schowku

- 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów

Natomiast najbogatsza wersja Highline poza wspomnianymi elementami wyposażenia otrzyma dodatkowo:

- chromowane obwódki wokół szyb

- stylowe podświetlenie wnętrza

- trójstrefową klimatyzację

- 17-calowe koła z lekkich stopów

Dodatkowo nowy Touran będzie mógł być wyposażony takie dodatki jak reflektory wykonane w technologii full LED oraz pakiety stylistyczne R-Line dostępne już od wersji Comfortline.

Debiut rynkowy nowego Volkswagena Tourana zaplanowano na wrzesień.