Podobnie jak model 3008, także nowy Peugeot 5008, powstał na modularnej platformie EMP2. W porównaniu z poprzednikiem jest o 16,5 cm dłuższy i o 11 cm szerszy. Siedmioosobowa wersja oferuję o 6 cm więcej miejsca na kolana pasażerów podróżujących w trzecim rzędzie siedzeń.

Oferta jednostek napędowych rozpoczyna się od trzycylindrowego silnika z turbodoładowaniem 1.2 Pure Tech o mocy 130 KM, dostępnego z sześciobiegowa przekładnią manualną lub sześciostopniowym automatem. Kolejna jednostka napędowa to 1.6 THP o mocy 100 KM (z pięciobiegowym manualem) i 120 KM (sześciobiegowy manual i sześciostopniowy automat).

Turbodoładowane silniki wysokoprężne to: 1.6 BlueHDi o mocy 100 KM i 120 KM oraz 2.0 BlueHDi o mocy 150 KM lub 180 KM.

Nowy Peugeot 5008 nadal oferowany będzie tylko z napędem na przednie koła.

Premiera nowego modelu 5008 odbędzie się 29 września 2016 r. w Paryżu, a do sprzedaży pierwsze egzemplarze trafią pod koniec I kwartału 2017 r.