Odwiedzając stoisko francuskiej marki zainteresowaliśmy się szczególnie zaprojektowanym z myślą o rekreacji i ucieczce od codzienności - swoim wyglądem przypominającego samochód terenowy -modelem Scenic Conquest. Jesteśmy przekonani, że najnowszy Scenic może stać się hitem również w Polsce, stąd postanowiliśmy przybliżyć go potencjalnym klientom...

Na każdą drogę...

Dzięki zwiększeniu prześwitu i wzmocnieniu zawieszenia układ jezdny został przystosowany do jazdy po najgorszych drogach. Scenic Conquest oferowany jest z silnikami benzynowymi 1.6 16V 112 KM i 2.0 16V 134 KM lub wysokoprężnymi 1.5 dCi 105 KM i 1.9 dCi 130 KM. Posiada bogate wyposażenie seryjne, w tym radar cofania, felgi aluminiowe, ESP oraz relingi dachowe. Scenic Conquest, produkowany w zakładzie Renault w Douai, pojawi się w sprzedaży pod koniec czerwca 2007 roku.

Wygląd amatora przygód

Nie sposób pomylić Scenica Conquest z innymi modelami tej gamy. Już na pierwszy rzut oka większy o 20 mm prześwit zdradza przeznaczenie samochodu. Dolna część przedniego błotnika jest pokryta grafitową osłoną. Pojawia się nowa osłona chłodnicy i wloty powietrza oraz osłona silnika w kolorze matowego chromu. Reflektory wyróżniają się czarną przesłoną.

Również wygląd Scenica Conquest z boku wyraźnie świadczy o jego zamiłowaniu do eskapad po bezdrożach (szerokie listwy ochronne zabezpieczające nadwozie, grafitowe osłony progów i nadkoli). Czarne, chromowane relingi sugerują możliwość przewozu sprzętu niezbędnego przy aktywnym spędzaniu wolnego czasu. Aluminiowe felgi przydają elegancji i dynamizmu. Z tyłu w rozbudowany grafitowy zderzak wmontowano osłonę w kolorze matowego chromu. Scenic Conquest dostępny jest w dziesięciu kolorach nadwozia, w tym w nowym kolorze "Lateryt" oferowanym wyłącznie w tej wersji.

Stonowane, lecz wyróżniające się wnętrze

Różne detale w kolorze ciemnopomarańczowym rozmieszczone w kabinie Scenica Conquest odróżniają wnętrze tego auta od innych modeli tej gamy. Zarówno tapicerka, mieszek dźwigni zmiany biegów oraz kierownica posiadają przeszycia w takim kolorze. Taki sam kolor mają pasy bezpieczeństwa. Także ciemnoszary panel konsoli centralnej zdobią ciemnopomarańczowe elementy. Gumowe dywaniki z napisem Conquest zabezpieczają wykładzinę podłogową.

Zawieszenie zaprojektowane z myślą o podróżach

Oprócz wyglądu rasowego obieżyświata, większego prześwitu i osłon, Scenic Conquest posiada również odpowiednie zawieszenie pozwalające na porzucenie przetartych szlaków. Zmodyfikowane regulacje układu jezdnego zapewniają lepszy komfort w nierównym terenie. Zwiększono skok przednich i tylnych amortyzatorów i zmniejszono średnicę stabilizatora poprzecznego. System stabilizacji toru jazdy ESP i układ zapobiegania poślizgowi kół pędnych ASR zostały skonfigurowane odpowiednio do charakteru Scenica Conquest – auta na każdą drogę.

Dwa uzupełniające się silniki

Scenic Conquest dysponuje ofertą czterech silników – benzynowych i wysokoprężnych.

Silnik 1.6 16V, rozwija moc 82 kW (112 KM) przy 6 000 obr/min i moment obrotowy 152 Nm przy 4 250obr/min. Wyposażony w 6-biegową skrzynię mechaniczną, Scenic Conquest 1.6 16V spala w cyklu mieszanym 7,6 l/100 km.

Jednostka benzynowa 2.0 16V rozwija moc 98,5 kW (134 KM) przy 5 500 obr/min i osiąga moment obrotowy 191 Nm przy 3 750 obr/min. Ten współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną silnik dysponuje wysokimi osiągami w szerokim zakresie obrotów. Zużycie paliwa Scenica Conquest 2.0 16V wynosi 8,0l/100 km w cyklu mieszanym.

Silnik wysokoprężny 1.5 dCi osiąga moc 78 kW (105 KM) przy 4 000 obr/min i moment obrotowy 240 Nm od 2 000 obr/min. Scenic Conquest wyposażony w tę jednostkę oraz 6-biegową skrzynię mechaniczną spala jedyne 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym, a emisja CO2 nie przekracza 138 g/km.

Silnik wysokoprężny 1.9 dCi rozwija moc 96 kW (130 KM) przy 4 000 obr/min i moment obrotowy 300 Nm przy 2 000 obr/min. Oferowany bez filtra cząstek stałych również współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną zapewniającą wysoką kulturę pracy już na najniższych obrotach. Scenic Conquest napędzany tym silnikiem może poszczycić się zużyciem paliwa na poziomie zaledwie 6,0 l/100 km i emisją CO2 wynoszącą do 159 g/km.

Bogata oferta wyposażenia

Scenic Conquest dysponuje pełnym wachlarzem możliwości zmiany konfiguracji wnętrza oraz licznymi schowkami, które przyczyniły się do sukcesu gamy Scenica. Wyposażenie seryjne obejmuje m. in. radar cofania, ESP, felgi aluminiowe, relingi dachowe, klimatyzację manualną, radio CD oraz skórzaną kierownicę. Dysponuje również kompletem wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo bierne, dzięki któremu Scenic uzyskał 5 gwiazdek w crash teście EuroNCAP.