Skąd się wziął fenomen SUV-ów? Ponieważ SUV ma nie tylko wszystko, czego wymagasz od nowoczesnego samochodu, ale też wszystko, o czym marzysz.

W SUV-ie piękne kształty idą w parze z przestronnym wnętrzem, pojemnym bagażnikiem i komfortem jazdy. Na dodatek SUV daje ci satysfakcję posiadania produktu premium wysokiej jakości, za który zapłaciłeś rozsądne pieniądze.

To dlatego setki tysięcy ludzi na świecie przesiada się z hatchbacków, sedanów i kombi do SUV-ów. Mało tego, wiele osób kupuje SUV-y zamiast coupe i kabrioletów. Czy będziesz kolejną z nich?

Ford oferuje aż pięć różnych SUV-ów: innowacyjnych, niezawodnych, o przyciągającym wzrok designie, a przy tym przestronnych, wygodnych i świetnie wyposażonych. Na dodatek nie kupujesz samochodu, jaki akurat jest u dealera, tylko zamawiasz auto, które zostanie dopiero wyprodukowane w 100% zgodnie z Twoimi wszystkimi najdrobniejszymi wymaganiami i oczekiwaniami. Na dodatek Ford daje gwarancję stałej, niezmiennej ceny samochodu od momentu podpisania umowy do odbioru auta, a także atrakcyjny rabat. Co więc wybrać?

Ford Kuga

Ford Kuga Foto: Ford
Ford Kuga

Ten model to świetny przykład na to, co Ford potrafi wyczarować z formuły SUV-a. Mamy więc atrakcyjny i nowoczesny design, nawet 20-calowe obręcze kół, optymalne kompaktowe wymiary, bardzo przestronne wnętrze, ogromny bagażnik (o pojemności od 645 do 1534 l) oraz najnowsze rozwiązania technologiczne i świetne wyposażenie dostępne już w standardzie.

W gamie znalazły się najnowocześniejsze zelektryfikowane napędy. 225-konna wersja Plug-in Hybrid ma 2,5-litrowy silnik spalinowy, jednostkę elektryczną i akumulator trakcyjny, który można ładować z gniazdka 230 V. W mieście na samym silniku elektrycznym da się przejechać 68 km, ale nawet kiedy włączy się jednostka spalinowa, to i tak – jeśli pamiętamy o regularnym ładowaniu baterii – zużycie paliwa może wynieść zaledwie 1,4 l/100 km!

Ford Kuga jest dostępny także w wersji Hybrid o mocy 190 KM, a pełny bak paliwa wraz z maksymalnie naładowanym akumulatorem dają nawet 1000 km zasięgu! Kuga Hybrid jest oferowana np. w odmianie z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów eCVT oraz napędem 4x4.

A jak jest z wyposażeniem? W standardzie wersji ST-Line otrzymujemy praktycznie wszystko: dwustrefową automatyczną klimatyzację, nawigację z widokiem 3D i sterowaniem głosowym, 8-calowy ekran w środkowej konsoli i 12,3-calowy wyświetlacz wskaźników, kompatybilność z Apple CarPlay oraz Android Auto, przednie i tylne czujniki parkowania wraz z kamerą cofania, elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby boczne, a także elektrycznie regulowane, ogrzewane i składane boczne lusterka.

Na dodatek zamawiając Kugę otrzymujemy aż 13 tys. zł rabatu, a biorąc wersję Plug-in Hybrid ST-Line w wynajem płaci się od 1146 zł netto miesięcznie.

Ford Puma

Ford Puma Foto: Ford
Ford Puma

Ten SUV pokazuje, że piękno może być praktyczne. Puma to nie tylko fantastyczny świeży design, to rodzinny samochód z przestronnym wnętrzem i odpowiednio dużym bagażnikiem (456-1216 l), z powodzeniem rywalizujący funkcjonalnością z klasycznymi samochodami kompaktowymi.

Design Pumy łączy dynamizm coupe z muskularnym stylem SUV-a. Reflektory, grill i linia dachu kojarzą się z szybkim sportowym wozem, ale mocno podkreślone błotniki i wysoko poprowadzona linia pokrywy silnika to już klasyczny SUV. Na dodatek w kabinie jest mnóstwo miejsca nie tylko dla kierowcy i siedzącego obok pasażera, ale również dla osób podróżujących na tylnej kanapie.

Puma ma spory temperament. Już bazowa 125-konna odmiana przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,8 s, a topowemu 200-konnemu ST wystarczy na to 6,7 s. Silniki 1.0 EcoBoost otrzymały nowoczesny system mild hybrid, dzięki czemu samochód jest także oszczędny. 125-konna wersja zużywa od 5,4 l/100km.

Puma jest dostępna w wersjach z 7-stopniową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, która dodatkowo poprawia dynamikę jazdy i to praktycznie bez negatywnego wpływu na zużycie paliwa. Poza tym jej płynna praca zapewnia wyjątkowy komfort prowadzenia.

Wyposażenie to kolejna mocna strona Pumy. Już bazowa wersja Titanium ma w standardzie np.: klimatyzację, nawigację z widokiem 3D i komendami głosowymi, 8-calowy ekran w centralnej konsoli, łączność przez Bluetooth, kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto, tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby boczne, elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane boczne lusterka, światła mijania i dzienne w technologii LED, a także światła przeciwmgłowe z systemem doświetlania zakrętów. Wyższa odmiana Titanium X dorzuca np. fenomenalny sprzęt audio B&O z 10 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 575 W.

W gamie Forda Pumy znalazły się też designerskie kolory nadwozia, jak Fantastic Red, Mean Green (tylko dla wersji ST), Desert Island Blue czy Grey Matter.

Rabat na Pumę może wynieść nawet 8500 zł. Auto dostępne jest również w ramach programu Ford Leasing Opcje. Miesięczna rata jest wyjątkowo niska i zaczyna się już od 579 zł netto.

Doskonałym podsumowaniem walorów tego modelu jest nagroda Car of the Year magazynu „What Car?”, którą w swojej klasie Ford Puma niedawno zdobył trzeci raz z rzędu.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E GT Foto: Ford
Ford Mustang Mach-E GT

Kto powiedział, że Mustang musi być spalinowym coupe? Ten Mustang jest SUV-em z napędem elektrycznym, który w pięknym stylu kontynuuje sportowe tradycje swoich ikonicznych poprzedników.

Wersja GT ma bowiem 487 KM i aż 860 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s i jest przy tym uosobieniem ekologii, ponieważ nie emituje ani grama dwutlenku węgla.

Zasięg też nie stanowi problemu. W pełni naładowaną wersją GT można pokonać do 490 km, a jednosilnikową odmianą z akumulatorem 98 kWh aż 610 km. Ładowanie od 10 do 80 proc. szybką ładowarką DC zajmuje od 38 do 45 minut.

Mustang Mach-E zachwyca ponadto wyglądem, 15,5-calowym ekranem w centralnej konsoli, zdalną aktualizacją systemu, a także funkcjonalnością. Auto ma aż dwa bagażniki: przedni (81 l) i tylny (402-1420 l).

Ford Mustang Mach-E to także pełnia innowacji. Jego zaawansowane oprogramowanie jest stale aktualizowane. Dzięki temu nawet po kilku latach użytkowania będzie można się cieszyć samochodem posiadającym więcej funkcji i jeszcze nowocześniejszym niż w momencie zakupu.

Auto od razu odniosło rynkowy sukces, na dodatek zostało laureatem prestiżowych nagród za samochód roku w plebiscytach The Best of Moto 2021 i Car of the Year Polska 2022.

Dzięki znakomitej wartości rezydualnej i dobrej cenie Ford Mustang Mach-E jest dostępny w atrakcyjnym finansowaniu. Wynajem podstawowej wersji zaczyna się od 2359 zł netto miesięcznie, i to z zerowym wkładem własnym. Na dodatek ta odmiana objęta jest dopłatą rządową do 27 000 zł w programie „Mój Elektryk”.

Ford Explorer

Ford Explorer Foto: Ford
Ford Explorer

To kolejna, po Mustangu, legenda USA. W tym luksusowym SUV-ie poczujesz się jak król szos.

Amerykańskiego SUV-a dostosowano do europejskich realiów. Aby ten przeszło 5-metrowy samochód był przyjazny dla środowiska, wyposażono go w nowoczesny i niezawodny napęd hybrydowy o mocy 457 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 825 Nm. Explorer potrafi nie tylko przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6,0 s, ale też holować 2,5-tonową przyczepę.

Samochód jest dostępny w dwóch, równie bogato wyposażonych wersjach: luksusowej Platinum i sportowej ST-Line. Obie mają w standardzie m.in. 3-strefową klimatyzację automatyczną, adaptacyjny tempomat, Terrain Management System (osobne tryby jazdy np. na drogi nieutwardzone, śnieg, piasek lub do holowania przyczepy), podgrzewane i wentylowane fotele z masażem, sprzęt audio B&O z 13 głośnikami, subwooferem i 980-watowym wzmacniaczem, system aktywnej redukcji hałasu Active Noise Control, dach panoramiczny, podgrzewanie kierownicy i przedniej szyby, system kamer 360 stopni, nawigację z mapami 3D wyświetlanymi na 10-calowym ekranie i diodowe reflektory. Auto ponadto współpracuje z Apple CarPlay oraz Android Auto.

Ten luksusowy SUV jest dostępny także w ramach Ford Leasing Opcje, a miesięczna rata startuje od 3399 zł netto.

Ford EcoSport

Ford EcoSport Foto: Ford
Ford EcoSport

EcoSport to dobry samochód na sam początek przygody z SUV-ami, kiedy nie jesteśmy jeszcze przekonani do większych modeli, a szukamy fajnej alternatywy dla miejskich lub kompaktowych hatchbacków.

Zwinny EcoSport ma niecałe 410 cm długości. Łatwo się nim parkuje, łatwo pokonuje krawężniki, a średnica zawracania to tylko 10,6 m. Samochód jest przy tym bardzo przestronny, a bagażnik ma satysfakcjonującą pojemność od 321 do 1145 l.

EcoSport jest oferowany z turbodoładowaną jednostką 1.0 EcoBoost, która w swojej klasie aż sześć razy z rzędu zdobywała tytuł International Engine of the Year.

Kolejny atut to bogate wyposażenie standardowe. Już bazowa odmiana Titanium oferuje bez dopłaty np. klimatyzację automatyczną, siedem poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby boczne, elektrycznie regulowane i składane boczne lusterka, tylny czujnik parkowania, system HSA ułatwiający ruszanie na wzniesieniach, 8-calowy ekran w środkowej konsoli, łączność Bluetooth (i zgodność z Apple CarPlay oraz Android Auto), a także diodowe światła mijania.

Decydując się na model EcoSport, też otrzymasz rabat. Tym razem może on sięgnąć 7 tys. zł.

To którego Forda wybierasz?