Obecnie Mercedes klasa R oferowany jest wyłącznie w wersji sześcioosobowej (3 rzędy po dwa fotele). Od jesieni możliwości konfiguracyjnych będzie dużo więcej, a wszystko dzięki wprowadzeniu drugiego rzędu siedzeń z trzema miejscami. Pojawią się więc wersje pięcio- oraz siedmiomiejscowe. Przy czym, w przypadku gdy w drugim rzędzie podróżować będą maksymalnie dwie osoby, możliwe będzie złożenie środkowego oparcia i uzyskanie pokaźnych rozmiarów podłokietnika.

Dużą zaletą wersji pięcioosobowej będzie także sporych rozmiarów bagażnik. W wersji z krótkim rozstawem osi wynosi on 939 litrów, a można go powiększyć, po złożeniu siedzeń drugiego rzędu, do 2.001 litrów. W przypadku wersji wydłużonej pojemność bagażnika wynosi odpowiednio 1.118 i 2.436 litrów.

Z zewnątrz zmian niewiele - lekko zmodyfikowano przód oraz tył auta, pojawiły się okrągłe światła przeciwmgielne.

Gama modelu powiększy się o benzynową wersję R 280. Ten sześciocylindrowy silnik osiąga moc 231 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm i jest osiągany przy 4.800 obr/min. Auto współpracujące z siedmiobiegową przekładnią 7G-Tronic rozpędza się do setki w 9,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 222 km/h.

Mniej lub bardziej drobne zmiany dotknęły niektóre inne wersje silnikowe. Największa zmiana dotyczy wersji R 500. Dotychczasowy silnik o pojemności pięciu litrów został zastąpiony jednostką 5,5-litrową. Moc zwiększyła się o 82 KM i wynosić będzie 388 KM, a maksymalny moment obrotowy imponujące 530 Nm. Przy czym, ta ośmiocylindrowa jednostka będzie uzyskiwać o ok. 7% lepsze wyniki spalania niż jej poprzedniczka.

W ofercie pojawią się także wersje z napędem tylko na tylną oś. Będą to R 280 CDI, R 280 oraz R 350, przy czym, poza najsłabszą wersję benzynową pozostałe będą również dostępne z napędem na wszystkie koła 4Matic.