Jak podkreśla Ian Callum szef stylistów marki o angielskim rodowodzie „F-Pace mimo, że jest pierwszym SUV-em tej firmy zachował cechy typowe dla Jaguara”. To zasługa projektantów, którym udało się przenieść pryncypia projektowania typowe dla Jaguara w nowy segment. Jaguar wygrał podwójnie ponieważ przyznano mu również nagrodę w kategorii World Car Design, w której zostawił w tyle Mercedesa klasy S Cabrio i Toyotę C-HR.
Mercedes klasy E wywalczył natomiast tytuł World Luxury Car of the Year zwyciężając z BMW serii 5 i Volvo S90/V90.
World Performance Car of the Year trafił do Porsche 718 Boxter/Cayman, które pokonało mocniejszego McLarena 570S oraz Audi R8 Spyder.
Tytuł Green Car of the Year przypadł Toyotcie Prius Prime
Nagrody konkursu World Car of the Year, są wynikiem głosowania 75 dziennikarzy z całego świata. Polskę reprezentuje Maciej Pertyński.