Arrinera Hussarya GT w wersji wyścigowej to pierwszy samochód konstrukcji i produkcji polskiej, biorący udział w Festiwalu Prędkości. Nadwozie samochodu powstało z kompozytów na bazie włókna węglowego, zaś rama przestrzenna i klatka bezpieczeństwa ze stalowych rur ze stali bezszwowej BS4 T51.

Zobacz, jak prezentowała się Arrinera Hussarya w Goodwood, na filmie opublikowanym przez Arrinera Racing:

Powszechnie dziś stosowana w sportach motorowych stal kiedyś była wykorzystywana do budowy szkieletów samolotów myśliwskich Hawker Hurricane i Supermarine Spitfire. Aerodynamikę samochodu opracował zespół pod kierunkiem profesora Janusza Piechny z Politechniki Warszawskiej, a dopracowano ją w tunelu aerodynamicznym brytyjskiego ośrodka badawczego MIRA.

Zaprezentowany w Goodwood samochód, zbudowany w zgodzie z przepisami FIA GT, jest napędzany silnikiem V8 o pojemności 6,2 litra, osiągającym między 420 i 650 KM, zależnie od specyfikacji. Moment napędowy jest dostarczany na tylne koła za pośrednictwem sekwencyjnej przekładni Hewland LLS ze sterowaniem łopatkami przy kierownicy Pectel, sprzęgła Tilton i mechanizmu różnicowego ze zwiększonym tarciem wewnętrznym.

{ "uuid": "ceb41957-bff7-52a6-8de4-d4bb02dff3d2", "caption": "Arrinera Hussarya na Goodwood Festival of Speed", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YTg7MDA_/97f4451b294e210c59426af07344f12b.jpeg", "contentSources": [ { "uuid": "11026566-2de5-53f8-8790-baff54b42945", "name": "Arrinera Racing", "idref": "11026566-2de5-53f8-8790-baff54b42945" } ], "available": { "start": "2017-12-14 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "3ba1f5b1-f552-5ecd-afbb-46869683628f", "idref": "3ba1f5b1-f552-5ecd-afbb-46869683628f" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "97f4451b294e210c59426af07344f12b", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "height": 1365, "width": 2048, "bytes": 1822602 }, "asyncAdSlot": null } Arrinera Hussarya na Goodwood Festival of Speed
Arrinera Hussarya na Goodwood Festival of Speed

Zawieszenie to konstrukcja własna Arrinery, z systemem popychaczowym oraz regulowanymi amortyzatorami Öhlins. Za hamowanie odpowiadają tarcze o średnicy 380 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami Alcon - wyścigowy układ ABS Bosch pomaga w optymalizacji siły hamowania.

Poszycie Arrinery Hussarya GT ma błękitny kolor, mający się kojarzyć z barwą rozpoznawczych, nieuzbrojonych wariantów samolotu Spitfire, latających wyżej i szybciej niż inne wersje genialnego dzieła Reginalda Mitchella.

Po wyścigowym samochodzie Arrinera Hussarya GT, który pięciokrotnie wystąpił przed wymagającą brytyjską publicznością podczas weekendu w Goodwood, w czwartym kwartale 2017 roku nastąpi prezentacja dopuszczonej do ruchu drogowego wersji "trackdayowej", a później całkowicie drogowego wariantu Hussarya 33.