Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Audi RS5

Audi RS5

Audi RS5

Audi RS5 to sportowa wersja modelu A5 niemieckiego koncernu.

Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2010 roku w Ingolstadt. Nadwozie zostało lekko zmodyfikowane, ale rozpoznawalna nisko poprowadzona linia dachu i muskularny tył zostały zachowane. Od cywilnej wersji, RS5 różni się odrobinę poprawionym przednim zderzakiem, grillem, który zyskał siatkę, tylnym dyfuzorem z podwójnymi rurami wydechowymi, a także ogromnymi tarczami hamulcowymi, które chowają się za 19-calowymi felgami. Dodatkowo, po przekroczeniu 120 km/h z tylnej klapy wysuwa się spojler, którym można także sterować za pomocą przycisku.

Wnętrze nie zmieniło się zbytnio i zachowano je w typowym dla Audi stylu – jest zarówno eleganckie, jak i ergonomiczne i proste. Przy wykończeniu konsoli środkowej użyto włókna węglowego, który znajdziemy także na boczkach drzwi(ew. można je zamienić na aluminium). Zamontowano także charakterystycznie ściętą u dołu kierownicę oraz wyprofilowane, sportowe fotele.

Pod maską znajdziemy widlastą „ósemkę” z wtryskiem FSI o pojemności 4.2 litra i mocy 450 KM, która doskonale współgra z rasowym wydechem. Moc jest przekazywana na wszystkie koła dzięki dwusprzęgłowej, 7-stopniowej przekładni S-Tronic. Przydatną funkcją przy opanowaniu tej mocy może być system Launch Control. Wymiarowo RS5 prawie nie różni się od A5 - jest 10 mm dłuższy, 3 mm szerszy i 10 mm niższy. Zaskoczyć może masa, bowiem niemiecka maszyna waży prawie 1,8 tony.

W 2011 roku przeprowadzono lifting, który objął przednie reflektory, zderzaki oraz grill.

Do 2012 roku, RS5 występowała tylko w jednej wersji nadwoziowej – coupe. Wtedy też na rynek weszła wersja bez dachu. Miała tez sam, wolnossący silnik V8, ale sprint do „setki” zajmował jej 0,4 sekundy więcej.

Konkurentami RS5 są m.in. BMW M4 czy Mercedes-Benz C63 AMG Coupe.

Audi RS5 - generacje

Audi RS5 (2010&nbsp-&nbsp)

Audi RS5 (2010 - )

Audi RS5 - powiązane artykuły

Audi RS jeszcze dziksze. Testowałem nowe pakiety Competition i Competition plus

Audi RS jeszcze dziksze. Testowałem nowe pakiety Competition i Competition plus

Sportowe emocje? Są. Komfort na co dzień? Jest. Miejsce w bagażniku na zakupy i bagaże? Znajdziemy. Nowoczesne systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy? Oczywiście, że tak. Już od dawna Audi udowadnia, że można znaleźć balans między odczuciami z jazdy samochodem sportowym a udogodnieniami auta codziennego. Dla osób szukających jeszcze więcej wrażeń firma z Inglostadt postanowiła wyjść z dodatkową ofertą pakietów sportowych dla Audi RS4 Avant oraz Audi RS5, które miałem okazję testować.

Audi RS 4 Avant i Audi RS 5 – co dają nowe pakiety Competition?

Audi RS 4 Avant i Audi RS 5 – co dają nowe pakiety Competition?

W ramach tuningu już z natury stuningowanych modeli Audi RS 4 Avant i Audi RS 5 producent dodaje im jeszcze dwa nowe pakiety Competition. Umieszcza w nich m.in. gwintowane zawieszenie, zmieniony dyferencjał i nowy układ wydechowy, mający dostarczyć niezwykłych emocji akustycznych.

Audi RS 5 Coupe – jak lifting zmienił to auto?

Audi RS 5 Coupe – jak lifting zmienił to auto?

Audi RS 5 Coupe jest samochodem, który kupuje się przede wszystkim z racji mocnego 450-konnego silnika oraz świetnych osiągów. Uzupełnieniem tego powinna być jeszcze rasowa stylistyka nadwozia. Właśnie ten element nie miał wystarczającej dawki agresywności w stosunku do charakteru samochodu i podczas liftingu został poprawiony.

Audi RS5 kontra BMW M4 na torze - jeden prycha, drugi dymi

Audi RS5 kontra BMW M4 na torze - jeden prycha, drugi dymi

Audi RS 5 i BMW M4 z pakietem Competition mają po 450 koni. Oba są dwudrzwiowymi coupé i kosztują fortunę. Mimo tych podobieństw różnice w odczuciach kierowcy są jednak ogromne...

Audi RS 5 - szybszy, ale mniej hardkorowy | TEST

Audi RS 5 - szybszy, ale mniej hardkorowy | TEST

Audi RS 5 nie jest tanie i to w właściwie jeden z jego głównych minusów... No może jeszcze to, że bardzo szybko można w nim stracić prawo jazdy. Ale nowe RS 5 potrafi więcej niż tylko pędzić z ogromną prędkością i skutecznie się zatrzymać. W najnowszej odsłonie jest bowiem autem bardzo uniwersalnym.

Audi RS 5 Coupé - oddał cylindry, ale dużo zyskał

Audi RS 5 Coupé - oddał cylindry, ale dużo zyskał

Z RS 5 z wolnossącym V8 nowy model zachował tylko moc 450 KM. Teraz jest oszczędniejszy, szybszy, zwinniejszy, zawieszenie stało się bardziej komfortowe, a gadżety – nowocześniejsze. Ale emocji... jest jakby mniej.

Audi RS5 - perfekcja zwyciężyła

Audi RS5 - perfekcja zwyciężyła

Najbardziej rasowe coupé Audi, czyli model RS5, otrzymało nowy, oszczędniejszy silnik z większym momentem obrotowym. Samochód jest szybki, a do tego bardziej komfortowy, ale czy o to chodzi w autach tego typu?

Porównanie Audi RS 5 i BMW M4: palenie gumy to ich specjalność

Porównanie Audi RS 5 i BMW M4: palenie gumy to ich specjalność

Kiedy opony znikają w obłokach dymu, to znak, że impreza wystartowała. Na słynnym torze Contidrom nowe BMW M4 rozpoczęło pojedynek z Audi RS 5. Zapowiada się niezwykle ostra walka!

Audi RS5 cabrio – pełna moc wrażeń

Audi RS5 cabrio – pełna moc wrażeń

Z dachem czy bez, Audi RS5 cabrio wzbudza duże zainteresowanie. Zobaczmy, czy zachwyt tym 450-konnym samochodem wynika bardziej z mocnej jednostki napędowej, czy też z możliwości jazdy pod gołym niebem

Audi RS5 Cabrio: Pełna moc wrażeń

Audi RS5 Cabrio: Pełna moc wrażeń

Polskie premiery Audi na Poznań Motor Show

Polskie premiery Audi na Poznań Motor Show

Podczas zbliżających się targów w Poznaniu, Audi po raz pierwszy w Polsce zaprezentuje sportowe modele RS5 Cabriolet i SQ5 TDI

Test Audi RS5: rasowa sztuka

Test Audi RS5: rasowa sztuka

Audi RS 5 gwarantuje kierowcy i pasażerom wiele ekstremalnych przeżyć – poczynając od fantastycznego gangu 8-cylindrowego silnika, przez zapierające dech w piersiach przyspieszenia, aż do perfekcyjnego prowadzenia na zakrętach i idealnej trakcji – dzięki napędowi quattro. Jest tak dobrze, że wręcz nie chce się z tego samochodu wysiadać...

Audi RS5 Cabriolet: sport na świeżym powietrzu

Audi RS5 Cabriolet: sport na świeżym powietrzu

Sportowa rodzina Audi powiększa się. Do modelu RS5 Coupe dołącza odmiana Cabrio. Po 15 sekundach – tyle trwa półautomatyczne składanie dachu – można się cieszyć dynamiczną jazdą z wiatrem we włosach

Facelifting Audi RS 5 Coupé

Facelifting Audi RS 5 Coupé

Podczas targów motoryzacyjnych Frankfurt 2011 Audi zaprezentowało nową twarz kilku modeli w gamie. Zabieg kosmetyczny nie ominął muskularnego coupé RS 5

Piękna i bestia, czyli Audi Quattro vs. Audi RS 5

Piękna i bestia, czyli Audi Quattro vs. Audi RS 5

Przed 30 laty świat ujrzał po raz pierwszy Audi Quattro. Z okazji tej okrągłej rocznicy porównujemy pra-quattro z jego duchowym następca Audi RS 5

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test