• Dodatkowo podrasowane sportowe modele to propozycja dla miłośników tuningu w najlepszym stylu
  • Subtelne zmiany w wyglądzie: dużo elementów w różnych odcieniach czerni – błyszczących i matowych
  • Zmiany w zawieszeniu: zmodyfikowane amortyzatory i sprężyny, możliwość obniżenia auta o 20 mm
  • Modyfikacje mechanizmu różnicowego quattro, oprogramowania skrzyni biegów i układu wydechowego
  • Samochody z nowymi pakietami powinny trafić do salonów sprzedaży latem
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Hasło brzmi: maksimum sportu bez ograniczania codziennej przydatności. Czy to się w przypadku dodatkowo stuningowanych Audi RS 4 Avant i Audi RS 5 uda, sprawdzimy w teście. Na razie wiemy tyle, ile deklaruje producent.

Pakiety są dwa: RS Competition i RS Competition Plus. Oba przewidują subtelne zmiany w wyglądzie. Na zewnątrz: znak firmowy z czarnym wykończeniem, nowy lakier Sebring Black z krystalicznym efektem, a w opcji błyszczące felgi Phantom Black, do tego ekskluzywny pakiet stylistyczny Carbon Matte Optics, którego elementy, takie jak lusterka zewnętrzne, przednia listwa boki, a także poszerzenie progów i wykończenie tylnego dyfuzora mają matowy kolor Carbon, pozostałe elementy błyszczą na czarno – wszystko według zasady, że „czarny to nowy chrom”. Albo, też za dopłatą, 20-calowe, frezowane koła z wyczynowymi oponami Pirelli P Zero Corsa, przydatne zarówno na drogach publicznych, jak i torach wyścigowych. Czarno także wewnątrz: wykończenie czarną alcantarą, boczne panele foteli błyszczące w kolorze Piano Black.

Dodatkowy tuning dla Audi RS 4 Avant i Audi RS 5

Istotniejsze, choć mniej widoczne zmiany wprowadzone dzięki pakietom to te dotyczące podzespołów technicznych. Oba pakiety pozwalają na uzyskanie wyższej prędkości maksymalnej – 290 km/h. Oba obejmują także sportowy wydech. Pakiet RS Competition Plus dodaje do tego gwintowane zawieszenie, dzięki któremu Audi RS 4 Avant i Audi RS 5 opuszczają fabrykę obniżone 10 mm w stosunku do standardowych modeli RS. Dodatkowo użytkownik może ręcznie obniżyć wysokość zawieszenia o kolejne 10 mm. Większy skok sprężyn, trzystopniowa regulacja amortyzatorów i sztywniejsze stabilizatory mają poprawić osiągi, a na torze skrócić czas okrążenia.

Producent podaje, że Audi RS 4 Avant z pakietem Competition Plus przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s, o 0,2 s szybciej od standardowego RS4 Avanta, natomiast Audi RS 5 Coupé i RS 5 Sportback mkną do "setki" w 3,8 s, szybciej o 0,1 s niż bez pakietu.

Specjaliści z Audi Sport GmbH poddali modyfikacjom także sportowy mechanizm różnicowy quattro, który teraz stawiać ma mocniej na tył. Nowe oprogramowanie sterownika skrzyni biegów pozwala na skrócenie czasu zmiany biegów i zwiększenie rozpiętości pomiędzy różnymi trybami jazdy. Tyle dynamiki wymagało poświęcenia większej uwagi skuteczności hamulców. Z oponami Pirelli P Zero Corsa, zmodyfikowanym ABS-em i ceramicznymi hamulcami RS, droga hamowania ze 100 km/h ma być krótsza nawet o dwa metry.

Audi RS 4 Avant i Audi RS 5 – ekscytujące brzmienie

Wisienkę na torcie stanowi nowy sportowy wydech z końcówkami w matowej czerni. Mocniejsze brzmienie uzyskano nie tylko dzięki samemu układowi wydechowemu, ale przede wszystkim dzięki zmniejszeniu izolacji między komorą silnika a wnętrzem.

Modele Audi RS 4 Avant i Audi RS 5 napędzane są silnikiem 2.9 V6 biturbo o mocy 450 KM i momencie obrotowym 600 Nm (przy obrotach 1900-5000 obr/min). Auta z pakietami Competition będą dostępne u dealerów od lipca. Ceny (w Niemczech) zaczynają się od 7875 euro za pakiet Competition i 11 875 euro za pakiet Competition. Polskie ceny będą znane w najbliższych tygodniach.