Niespełna półtora roku temu na rynku zadebiutowała długo oczekiwana najmocniejsza odmiana modelu A5, oznaczona dobrze znanym symbolem RS.
Nie wszyscy klienci zdążyli jeszcze odebrać swoje „cacka” z salonów, a producent z Ingolstadt zaprasza już do punktów sprzedaży po odświeżoną wersję.
Zmiany dotyczą wyłącznie stylistyki auta i objęły całą paletę modelu A5. Widząc samochód z tyłu, większość osób nie zorientuje się, że to poliftingowy model – zmieniono jedynie lampy, w których linia LED jest bardziej subtelna. Patrząc na profil nie zauważymy żadnej zmiany, natomiast przechodząc do przodu wreszcie będziemy mieli okazję wykazać się spostrzegawczością.
Właśnie na twarzy głównie skupili się projektanci. RS 5 otrzymał nowy grill z kanciasto skrojonymi górnymi narożnikami, nowe lampy z LEDową obwódką, która służy za światła dzienne, ulepszony zderzak oraz maskę. Dodatkowo Audi ubrano w nowo zaprojektowane aluminiowe felgi, dostępne w dwóch rozmiarach: 19 i 20 cali.
Wnętrze RS-a otrzymało nową, wielofunkcyjną, sportową kierownicę ze spłaszczonym dołem, przeprojektowaną kolumnę kierownicy oraz gałkę zmiany biegów.
Pod maską nie dokonano żadnych zmian, co oznacza, że RS 5 nadal napędza benzynowa jednostka V8 o pojemności 4.2 litra generująca 450 KM i 430 Nm momentu obrotowego. Aby w pełni wykorzystać potencjał galopujących koni, zastosowano siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów S-tronic, która przenosi moc za pośrednictwem sławnego systemu Audi Quattro na wszystkie koła.
Przyspieszenie Audi RS 5 od 0 do 100 km/h wynosi 4.6 sekundy, a prędkość maksymalna 280 km/h (po zdjęciu ogranicznika).