Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Audi S1

Audi S1

Audi S1

Audi S1 to usportowiona odmiana modelu A1. Został zaprezentowany w 2014 roku od razu w 2 wariantach nadwoziowych – 3- lub 5-drzwiowy hatchback.

W „zwykłej” wersji, najmocniejszym silnikiem A1 był 1.4 TFSI, który i tak dawał sporo frajdy z jazdy. W S1 pod maską znajdziemy 2-litrowy silnik TFSI o mocy aż 231 KM. Pozwala to na rozpędzenie do „setki”, ważącego niewiele ponad 1,3 tony hot-hatcha w 5,8 sekundy.

Wszystkim motoryzacyjny maniakom, oznaczenie „S1” kojarzy się z kultową, B-grupową rajdówką z lat 80., która dzięki napędowi quattro zdobyła trofea. W nowszym S1, także skorzystano z tego napędu.

Nadwozie niewiele się różni od zwykłej wersji. Jedyne co je odróżnia od siebie to duże felgi z czerwonymi zaciskami hamulcowymi, większe otwory w przednim zderzaku, 4 końcówki układu wydechowego oraz możliwość zamówienia dolnej części tylnej klapy w innym kolorze.

Dużych zmian natomiast, dokonano w zawieszeniu, dzięki czemu niewielkie autko zyskuje miano małego „łobuza”. We wnętrzu znajdziemy to samo co w innych, usportowionych wersjach Audi, czyli sportowe akcenty na desce rozdzielczej, spłaszczoną u dołu kierownicę wielofunkcyjną, wyprofilowane fotele, a także metalowe nakładki na pedały. Audi stworzyło idealną receptę na hot-hatcha, bowiem wspomniana wcześniej moc jest przekazywana nie za pomocą dwusprzęgłowej skrzyni S-Tronic, a dzięki zwyczajnej, 6-stopniowej przekładni manualnej. W połączeniu z krótkim rozstawem osi, czynią to autko bardzo zwinnym. W podróże nie powinno się wyjeżdżać w więcej niż 2 osoby, bowiem bagażnik ma skromne 210 litrów pojemności.

Auta, z którymi Audi będzie musiało walczyć na rynku, to Mini Cooper JCW, Citroen DS3 Racing i Alfo Romeo QV.

Audi S1 - generacje

Audi S1 (2014&nbsp-&nbsp)

Audi S1 (2014 - )

Audi S1 - powiązane artykuły

Audi S1 – maluch z mocnym sercem

Audi S1 – maluch z mocnym sercem

Małe może być mocne i szybkie. Tak jak Audi S1 w odmianie 3-drzwiowej i 5-drzwiowej (Sportback), które firma z Ingolstadt przygotowała na salon w Genewie. Pod maską wersji S1 pracuje silnik 2.0 TFSI o mocy 231 KM i ogromnym momencie obrotowym 370 Nm. Do salonów mocne maluchy Audi trafią w połowie 2014 roku.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech