Większość nowych aut w Polsce kupują firmy. Wrzesień 2014 r. był kolejnym dobrym miesiącem dla sprzedawców nowych samochodów.

Salony opuściło ponad 27 tys. aut osobowych i lekkich dostawczych. Tendencję wzrostową widać od początku roku, ale klienci indywidualni stanowią mniej niż 40 proc. nabywców. Większość nowych aut kupują firmy. Ciągle ok. 10 proc. sprzedaży idzie na tzw. reeksport, czyli do klientów zagranicznych.

Niektórzy dilerzy sprzedają w ten sposób nawet co czwarte auto. Importerzy nie pochwalają takiego działania sprzedawców, ale zjawisko jest znane już od kilku lat i nic tu się nie zmienia. Klienci indywidualni niechętnie zaglądają do salonów sprzedających nowe auta.

Często nie stać ich na nie, a wiele osób woli za mniejsze pieniądze kupić duży samochodów używany. Trudno będzie odwrócić ten trend, dopóki nie zaczniemy więcej zarabiać, a raty kredytów wciąż będą tak wysokie. W tej kwestii wiele się jednak zmienia i dilerzy oferują coraz więcej rozwiązań finansowania zakupu nowych aut.

Po ostatniej obniżce stóp procentowych w Polsce jest szansa na niższe oprocentowanie kredytów samochodowych. Jak co tydzień zapraszam do lektury Auto Świata z dużą porcją prezentacji zarówno nowych, jak i używanych samochodów.

Przypominamy, że w każdym wydaniu Auto Świata w dziale Porady do Waszej dyspozycji oddajemy niespełna 2 strony tygodnika, na których nasi eksperci udzielają odpowiedzi na wszystkie motoryzacyjne pytania od Czytelników.

Foto: ACZ / Auto Świat

Zapraszamy także na nasze łamy, do iPada i na oraz na nasz profil na Facebooku. W tej chwili zbliżamy się już do liczby 85 tys. fanów. Ich liczba rośnie z dnia na dzień. A skoro już jesteśmy przy nowoczesnych mediach, to przypominamy o cotygodniowej wersji Auto Świata na tablety, w której oferujemy odbiorcom nie tylko to, co publikujemy w wersji drukowanej, lecz także dodatkowe zdjęcia i filmy.