Zawodowi kierowcy oraz osoby wybierające się na wakacje kamperem potrzebują urządzenia nawigacyjnego, które dopasuje się do ich potrzeb. Mosty, wąskie ulice, strefy ograniczenia ruchu - im większy pojazd tym trudniej bezpiecznie i bezproblemowo dotrzeć do celu. W Becker Transit 50 przy kalkulacji trasy brane są pod uwagę wszystkie atrybuty pojazdu (wymiary, masa, materiały niebezpieczne, maksymalna prędkość, przyczepa) oraz atrybuty dróg, m. in.: wysokości mostów i tuneli oraz ograniczenia ruchu i dedykowane znaki ostrzegawcze. Nieodpowiednie fragmenty trasy zostają automatycznie wykluczone jeszcze przed wyruszeniem. Dodatkowo powiadomienia o zbliżających się ograniczeniach i zakazach są wyświetlane na ekranie. W przypadku kalkulacji trasy dla kampera zakazy wjazdu i ograniczenia dla samochodów ciężarowych nie są brane pod uwagę, dzięki czemu kierowca zaoszczędza czas na objazdy.

Becker Transit 50 sprawdzi się również jako rozwiązanie dla flot. Nowa funkcja "Profile kierowcy" pozwala na zapisanie do czterech indywidualnych profili. Preferowany rodzaj trasy, dane o pojeździe oraz ustawienia mapy pozostają niezmienione nawet, gdy z urządzenia korzysta ktoś inny. Urządzenie można również połączyć z zewnętrznym systemem zarządzania flotą.

Po raz pierwszy w urządzeniu dedykowanym dla samochodów ciężarowych udostępniono Becker OneShot, czyli głosowe wybieranie adresu docelowego w języku polskim. Funkcja pozwala na szybką kalkulację trasy, która zaczyna się w momencie zakończenia wydawania polecenia. Dodatkowo Transit 50 został wyposażony w Becker SituationScan, interaktywnego asystenta kierowcy, który analizuje jego zachowanie na drodze i na tej podstawie wyszukuje przydatne funkcje. Przykładowo w przypadku nagłej zmiany wyznaczonej trasy asystent przeanalizuje możliwe powody decyzji i np. znajdzie najbliższą stację benzynową. Natomiast aplikacja "Gdzie jestem?" pozwoli szybko ustalić dokładne położenie w przypadku potrzeby wezwania pomocy.

Wiele czynników takich jak jazda po terenach znacznie oddalonych od dużych miast, może mieć negatywny wpływ na odbiór komunikatów TMC. Dlatego Transit 50 ma standardowo zainstalowaną i opłacona funkcję TMC Premium w Polsce. Nowy odbiornik HQ TMC® analizuje lokalizację nadajników i łączy się z tymi, które gwarantują najlepszy odbiór. Transit 50 został wyposażony także w funkcję "uczącej się nawigacji". Obliczając trasę, nie tylko bierze pod uwagę historyczne dane o ruchu drogowym, ale również nowe zgromadzone podczas podróży, ucząc się najlepszych tras w zależności od dnia tygodnia i godziny. Funkcja pozwala również na anonimową wymianę danych pomiędzy użytkownikami, co ułatwia znalezienie optymalnej trasy w godzinach szczytu.