Nowa guma będzie w stanie nie tylko mierzyć swoje ciśnienie, ale również temperaturę, obciążenie oraz pionowe i poziome przyspieszenia, jakim jest poddawana, a następnie przekazywać te informacje bezprzewodowo do komputera pokładowego motocykla.

Opracowywana opona posiada piezoelektryczny system generowania energii oraz układ scalony zamontowany na wewnątrz koła na obręczy. Energia potrzebna do funkcjonowania systemu jest wytwarzana podczas jazdy. Kiedy pojazd jest w ruchu wszystkie czujniki znajdujące się w oponach przekazują dane do komputera. Dodatkowo technologia bezprzewodowej identyfikacji opony pozwala na przechowywanie takich danych, jak jej rodzaj, miejsce oraz data produkcji. Cyber Tyre, dzięki informacjom pochodzącym z czujników, ma wspomagać i optymalizować działanie systemów ABS czy kontroli trakcji.

Najbardziej zaawansowanym technologicznie jest czujnik pionowych i poziomych przyspieszeń działających na oponę. Dostarcza on, w czasie rzeczywistym,  danych dotyczących miedzy innymi: ustawienia kół, ich wychylenia, uślizgu, a także jakie jest ich wzajemne położenie wobec siebie. Pozwala to na bardziej efektywne i szybsze działanie systemów ABS i kontroli trakcji.

Jaka będzie wymierna korzyść z zastosowania takiego systemu? W dzisiejszych motocyklach układy ABS radzą sobie bardzo dobrze w zapobieganiu blokowania koła podczas hamowań w czasie jazdy na wprost. Jednak hamowanie w czasie jazdy w głębokim pochyleniu ciągle pozostaje bardzo niebezpieczne dla motocyklisty, nawet w przypadku posiadania ABSu. To właśnie tutaj swoje zalety ma wykazać nowy produkt nie dopuszczając do upadku motocykla hamującego w złożeniu. Analogicznie sprawa wygląda z przyspieszeniem na wyjściu z zakrętu. Cyber Tyre współpracując z układem trakcji ma sprawić, że takie pojęcia jak "highside" przejdą do historii.

Kompletne koło motocyklowe z układem hamulcowym marki Brembo, oponą Pirelli oraz układami i czujnikami elektronicznymi od Magneti Marelli  pojawi się na rynku pod nazwą Cyber Tyre Lean w 2010 roku. Kierowcy samochodów chcący wypróbować nowe opony będą musieli poczekać do przełomu 2011 i 2012.