Bawarski koncern na jesieni wprowadzi do sprzedaży dwa nowatorskie systemy, które znacznie poprawią widoczność w czasie jazdy nocą czy po zmierzchu. BMW Night Vision oraz Fernlichtassistent (asystent świateł drogowych) pozwolą szybciej niż dotychczas rozpoznać niebezpieczną sytuacją na drodze i dają przez to znacznie więcej czasu na odpowiednią reakcję. Dzięki temu, oprócz poprawy bezpieczeństwa, poprawi się również komfort prowadzenia auta.

System BMW Night Vision wykorzystuje technologię podczerwieni w kamerach, które monitorują obszar przed samochodem nawet do odległości 300 m. Obraz natychmiast jest wyświetlany na centralnym monitorze. Obiekty są tym jaśniejsze, im są większe i emitują więcej ciepła. Dzięki takiej kamerze można dostrzec pieszego, rowerzystę czy zwierzę znacznie wcześniej niż bez użycia kamery na podczerwień. Szczególnie przydatny system ten powinien być w czasie jazdy przez wieś, w wąskich przejazdach, we wjazdach na podwórkach czy ciemnych garażach.

System BMW Night Vision można w każdej chwili dezaktywować wyłącznikiem obok wyświetlacza. Dostępny będzie on w czwartym kwartale tego roku, na początku w modelu BMW Seria 7.

Z kolei już we wrześniu i to od razu w modelach serii 5, 6 i 7 dostępny będzie system Fernlichtassistent. Kamera zainstalowana na wewnętrznym lusterku wstecznym będzie monitorować na bieżąco sytuację na drodze i w razie potrzeby będą włączane i wyłączane światła drogowe. System będzie brał pod uwagę zarówno światła innych pojazdów, i to z przednich reflektorów oraz tylne, jak i natężenia światła w danej okolicy. Jeśli żaden samochód nie będzie jechał z naprzeciwka albo przed naszym autem, będzie już dosyć ciemno i przy drodze nie będzie wystarczająco jasnych świateł, wówczas automatycznie włączone zostaną "długie". Natychmiast, jak zmianie ulegnie jeden z powyższych warunków, światła te zostaną wyłączone. BMW jest pierwszym europejskim producentem, który wprowadzi tego typu system w swoich modelach.

Badania w wielu europejskich krajach wykazały, iż światła drogowe są używane bardzo rzadko, nawet w odpowiednich do tego sytuacjach na drodze. Asystent świateł drogowych spowoduje, iż będą one częściej w użytku, a ponadto rzadziej będzie dochodzić do oślepiania innych użytkowników drogi, kiedy kierowca za późno lub wcale tych świateł nie wyłączy. Ponadto znacznie zwiększy to komfort jazdy, gdyż kierowca nie będzie musiał być skupiony głównie na innych pojazdach.

W kwestii innowacji w dziedzinie oświetlenia BMW zawsze należało do ścisłej czołówki. Zapoczątkowało to wprowadzenie świateł ksenonowych w 1991 roku zwiększających moc i obszar oświetlenia. Światła biksenonowe dla świateł mijania oraz drogowych pojawiły się w 2001 r., a adaptacyjne światła zakrętowe w 2003.