Silnik 3.0 w modelu z 1971 zasilała mechaniczna pompa wtryskowa Bosch D-Jetronic, co uzasadniało wykorzystanie litery "i" w jego nazwie. Moc 200 KM pozwalała rozpędzić ważący blisko 1400 kg samochód do prędkości 220 km/h.
W 1972 roku do sprzedaży trafił model CSL. Maskę silnika, pokrywę bagażnika oraz drzwi wykonano z aluminium, dzięki czemu masa całkowita pojazdu znacznie zmalała (poprzednik ważył o prawie 135 kg więcej). Trzylitrówkę CSL wyposażono w nieznacznie powiększoną jednostkę napędową, co korzystnie wpłynęło na dynamikę auta potrzebującego teraz zaledwie 7,2 sekundy, aby osiągnąć prędkość 100 km/h.
Wersję CSL można było zamówić także ze specjalnym zestawem spoilerów, w tym również z ogromnym skrzydłem montowanym na pokrywie bagażnika. W ciągu pięciu lat (1971-1975) niemiecki koncern sprzedał 8142 sztuk modelu 3.0 CSi oraz 1256 egzemplarzy w wersji CSL.