BMW X1 xDrive 23d - Ni to kombi, ni to SUV

Auto Świat
W ostatnim czasie bawarski koncern wziął się za produkcję nietypowych samochodów. Przyjrzyjmy się choćby modelowi BMW X6, będącemu połączeniem SUV-a i coupé, czy ekskluzywnej odmianie „piątki” GT. Każde z tych aut jest niszowe, cechuje się oryginalnością oraz brakiem bezpośredniej konkurencji. Testowane przez nas BMW X1 również tworzy klasę samą dla siebie, gdyż ze względu na cenę i gabaryty może być porównywane zarówno z kombi klasy średniej (Audi A4 Allroad), jak i z mniejszymi SUV-ami (Mercedes GLK, Volvo XC60).Więcej miejsca dla podróżnych, nieco mniej na bagaż - Dylemat związany z zaliczeniem auta do konkretnej klasy bierze się stąd, że X1 ma rozstaw osi identyczny jak w trójce, a gabaryty zewnętrzne – niewiele mniejsze od X3. Użytkownika jednak bardziej od przynależności klasowej interesować będą walory użytkowe samochodu. A są one wbrew pozorom bardzo duże. Wyższe nadwozie niż w przypadku trójki kombi pozwoliło na zwiększenie przestrzeni dla pasażerów. W X1 siedzi się nie tylko wyżej, ale ma się również więcej przestrzeni nad głową. Dzięki temu łatwiej zajmuje się miejsce we wnętrzu, a kierowca zadowolony będzie z lepszej widoczności. Pasażerowie tylnej kanapy również siedzą wygodniej – narzekać mogą jedynie wysokie osoby, którym może zabraknąć miejsca na nogi.

Katalog Samochodów Auto Świat