Auto Świat Cadillac CTS-V Coupé – nie ma mocniejszego

CTS-V Coupé wyposażony jest w silnik 6,2 l V8, który wzmocniono kompresorem. W efekcie pod maską auta bulgoce 556 KM. Dla porównania – BMW M3 ma 420 KM, Mercedes E Coupé wypluwa z siebie maksymalnie 388 KM, a możliwości Audi S5 kończą się na 354 KM.

To tyle z tych najbardziej oczywistych konkurentów. Jest jeszcze Infiniti G37, ale ono ma 320 KM, więc w ogóle się nie liczy. Innych konkurentów CTS-V nie widzę – chodzi mi o auta zbudowane na bazie limuzyn klasy premium.

CTS-V w wersji sedan był pierwszą limuzyną, która bez żadnych dodatkowych przeróbek przejechała tor Nurburgring w mniej niż 8 minut, czyli bardzo szybko. Model Coupé ma taki sam rozstaw osi co limuzyna, ale jest od niej niższy i krótszy (w obu przypadkach o 51 mm), więc pewnie zejdzie poniżej 7 minut. Ot, taki żarcik.

CTS-V Coupé może być wyposażony w mechaniczną lub automatyczną skrzynię (obie 6-biegowe) i nie ma środkowego słupka, ale za to ma dwa centralnie umieszczone wydechy. Wewnątrz dostajemy sportowe fotele Recaro oraz „szafranowe wykończenie” (cokolwiek to znaczy). Sprzedaż rusza latem.

Autor Adam Jamiołkowski
Adam Jamiołkowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków